پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اثر جدید مسجد جمکران

حوزه/ رمان «آواز، بچه، آتش» نوشته اکبر صحرایی، با محوریت شخصیت شهید دستغیب به زودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رمان «آواز، بچه، آتش» نوشته اکبر صحرایی، با محوریت شخصیت شهید دستغیب به زودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر می شود.

نام رمان «آواز، بچه، آتش» برگرفته از اتفاقاتی است  که در جشن هنر شیراز و نمایش زننده «خوک، بچه، آتش» رخ داده است.

این کتاب، رمانی ۲۲۴ صفحه ای درباره زندگی شهید دستغیب است و شخصیت اصلی آن نادر اتابکی نام دارد. این شخصیت بر اساس نام مستعار نادر اتابکی که زیر گزارش های موجود از بیت شهید دستغیب در اسناد ساواک ثبت شده، در ذهن نویسنده شکل گرفته است.

بنابر مستندات ساواک، قبل از انقلاب فردی با نام مستعار اتابکی مأمورمی شود که در بیت شهید دستغیب نفوذ کند و گزارش های بیت را به صورت روزانه و هفتگی به ساواک ارائه دهد.

این کتاب از دو دفتر تشکیل شده است. دفتر اول آن، از آینده به گذشته روایت می‌کند که از هنگام انفجار تروریستی و شهادت آیت الله دستغیب آغاز می شود و تدریجا تا سال ۵۷ به عقب می آید. در دفتر دوم نیز که از اواسط کتاب آغاز می‌شود، مخاطب با نادر اتابکی آشنا خواهد شد.

شخصیت نادر اتابکی که نامش بر اساس مستندات ساواک انتخاب شده، ساخته ذهن نویسنده است؛ اما اتفاقاتی که با توجه به حضور او در داستان رخ می دهد، منطبق بر زندگی شهید دستغیب بوده و کاملا واقعی است.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha