شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 اخراج زن محجبه آمریکایی از یک فروشگاه به بهانه زدن پوشیه

حوزه/ سارا صافی ۳۲ ساله می‌گوید: هنوز ۱۰ قدم وارد فروشگاه نشده بودم که شنیدم فروشنده مغازه می‌گوید: خانم! یا پوشیه را از روی صورتت بردار یا از مغازه برو بیرون!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک زن مسلمان شهر گری در ایالت شیکاگوی آمریکا به خاطر داشتن پوشیه اجازه خرید از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای فامیلی دولار را پیدا نکرد.

سارا صافی 32 ساله، که مادر 4 فرزند می‌باشد به خبرنگاران گفت که پیش از این همیشه به خاطر حجابش در معرض نگاه‌های سرزنش آمیز زیادی قرار داشته است اما هیچ گاه تا این اندازه در معرض توهین و رفتار تبعیض آمیز قرار نگرفته است.

صافی در این باره گفت: هنوز 10 قدم وارد فروشگاه نشده بودم که شنیدم فروشنده مغازه می‌گوید: خانم! یا پوشیه را از روی صورتت بردار یا از مغازه برو بیرون!

برپایه این گزارش به نقل از abc7chicago.com صافی که این ماجرا را با گوشی همراه خود ضبط کرده به خبرنگاران گفت: به فروشنده مغازه گفتم که پوشیه و حجاب را در راستای اهداف مذهبی پوشیده‌ام اما او اصرار داشت که مغازه را ترک کنم. من به او گفتم که آزادی مذهبی و آزادی سخن در این کشور وجود دارد و من حق دارم هر لباسی که می‌خواهم به تن کنم. اما او به من گفت که یا مغازه را ترک کنم یا پلیس خبر می‌کند. و من نمی‌خواستم بچه‌هایم که در اتومبیل انتظارم را می‌کشیدند این صحنه را ببینند برای همین از آنجا رفتم. موقع بیرون رفتن نیز به او گفتم که قضاوت را به خدا می‌سپارم.

صافی در ادامه می‌گوید: این ماجرا به شدت مرا ناراحت کرد. من در این کشور به دنیا آمده‌ام و تمام عمر اینجا زندگی کرده‌ام و هرگز شاهد چنین برخوردی نبوده‌ام. من سال‌هاست که پوشیه می‌زنم و تنها خواسته‌ام معذرت‌خواهی فروشنده مغازه است. دوست دارم با او به گفتگو نشسته و درباره باورهایم بگویم. شاید اگر به سخنان من گوش کنم قلبش به روی حقیقت گشوده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha