جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ در یکی از سفرها که پیاده عازم کربلا بودیم بعد از آن که در یکی از مضیف های بین راه قدری استراحت کردیم و سپس راه افتادیم، ناگهان چند جوان عرب جلوی ما را گرفتند و ...

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در بازدید از هتل «مضیف الامام الحسین (ع)» در مشهد که توسط  حاج علی اکبر انصاری وقف آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شده است، گفتند: مسلماً چنین خدماتی ذخیره یوم المعاد است و البته باید برای زواری که به مشهد الرضا (ع) مشرف می شوند، برنامه های فرهنگی با استفاده از ابزارهای سمعی و بصری پیش بینی شود تا زائران مخصوصاً کسانی که از کشور عراق به این زائر سرا می آیند، آشنایی بیشتری با فضیلت زیارت و اعمال و واجبات دینی و معارف اسلامی پیدا نمایند .

معظم له، ساخت بنای مضیف الامام الحسین (ع) را بسیار آبرومند توصیف و این اقدام شایسته را نشانه عشق به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دانستند و براهمیت ساخت زائر سرا ها و چنین مضیف هایی تاکید کردند.

این مرجع تقلید در ادامه به ذکر خاطره ای از دوران طلبگی خود در نجف اشرف پرداختند که در ایام اربعین به همراه دیگر طلاب در مدت زمانی تقریباً سه روزه، پیاده به کربلا مشرف شدند .

ایشان در توضیح این ماجرا، ادامه دادند: در یکی از سفرها که پیاده عازم کربلا بودیم بعد از آن که دریکی از مضیف های بین راه قدری استراحت کردیم و سپس راه افتادیم، ناگهان چند جوان عرب جلوی مارا گرفتند و اصرار کردند که به مضیف ما بیائید تا از شما پذیرایی کنیم و شب را آنجا بمانید و ماهم چون تازه راه افتاده بودیم، قبول نمی کردیم و آنها هم اصرار می کردند تا اینکه یکی از آنها خنجری کشید و گفت باید امشب مهمان ما شوید و بالاخره ما به آنها قول دادیم که به محض تشرف به کربلا به نیابت آنها زیارت کنیم و تنها در این صورت بود که اجازه دادند به راه خودمان ادامه دهیم . این ماجرا یکی از خاطراتی است که برای خود بنده در آن سال های طلبگی در نجف پیش آمد و حاکی از عشق خدمت به زائران امام حسین (ع) است و بحمدالله امروزه شاهد هستیم که هر ساله در ایام اربعین میلیون ها نفر این پیاده روی را انجام می دهند و همه هم از خدمات و پذیرایی این مضیف ها بهره می برند .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به احیاء بیوت علماء ربانی مرحوم علامه طباطبائی و همچنین شهید آیت الله مدرس، افزودند: زحمات علمای گذشته نباید فراموش شود و هنگامی که خانه عالمی به نام او و به یاد او احیاء می شود، در حقیقت راه او ادامه می یابد و این خدمتگزاری به عالم است .

 ایشان اضافه کردند: هنگامی که مرحوم فلسفی که از مشاهیر منبری ها بودند و به نظر بنده یک نابغه در منبر محسوب می شوند، از دنیا رفتند، بنده دیدم ایشان فرزند روحانی ندارند و حیف است چنین شخصیت بی نظیری فراموش شود، لذا به فکر افتادم تا خانه ایشان را خریداری و در همان مکان، ساختمان عظیمی به نام «دارالمبلغین فلسفی » ساختیم و بحمدلله مکانی برای تربیت مبلغان دینی شده است و طلاب با گذراندن دوره های تربیتی و تبلیغی، به عنوان مبلغ به مناطق مختلف اعزام می شوند .

معظم له تاکید کردند: نام مدرس ها، فلسفی ها و علامه طباطبایی ها نباید فراموش شود و ما هرچقدر به بزرگان و علمای گذشته توجه و خدمت کنیم ، آیندگان نیز در حق ما چنین خواهند کرد .

هتل مضیف الامام الحسین (ع)؛ وقف خادمان آستان مقدس حسینی

مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبائی(ره) نیز در این بازدید ضمن خیر مقدم به محضر حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت : هتل مضیف الامام الحسین (ع) با سه هزار متر زیربنا در هفت طبقه توسط خادم الحسین آقای حاج علی اکبر انصاری وقف حرم حضرت امام حسین (ع) شده است تا خادمان آستان مقدس حسینی در هنگام تشرف به مشهد مقدس در این هتل اسکان یافته و مورد پذیرایی قرار بگیرند .

وی افزود: این واقف خیر اندیش دو قطعه زمین در مجاور همین هتل را خریداری کرده است تا زائر سراهایی برای وقف آستان مقدس حضرت امیر المومنین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) دایر شود و خادمان آن اعتاب مقدسه نیز از این احسان بهره مند شوند .

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مهم آقای حاج علی اکبر انصاری و فرزند ایشان احیاء خانه های علمای بزرگ گذشته است تا نام و یاد آنان همیشه باقی بماند که در این رابطه تاکنون بیت شریف حضرت علامه طباطبایی (ره) در قم و بیت شهید والا مقام آیت الله سید حسن مدرس در تهران خریداری و مورد بازسازی کامل قرارگرفته و ان شاءالله این حرکت دینی و قرآنی همچنان ادامه خواهد داشت .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha