جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ حسین توانا از علمای اهل سنت جنوب کشور

حوزه/ عالم اهل سنت مهمترین رمز ماندگاری صحیفه سجادیه را ارتباط قلبی امام سجاد)ع) با خداوند متعال دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسین توانا از علمای اهل سنت جنوب کشور، عصر امروز در دومین همایش سید العابدین(ع) که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی در قم  برگزار شد با ذکر این مطلب که باید معارف صحیفه سجادیه در جهان منتشر شود، گفت: اگر امروز همگان نسبت به معارف امام سجاد(ع) متوجه شده اند به این دلیل است که ایشان خداوند اختیار کرد و صفات بی نظیری را به ایشان داد که این صفات آسمانی بود.

وی افزود: خداوند صفات با ارزشی را به اهل بیت(ع) داده است که انسان نمی تواند به آنها برسدگفت: باید با ادامه راه ائمه(ع) در زندگی عاقبت به خیر و در آخرت بهشتی شویم، اخلاص یکی از مهم ترین خصوصیات امام سجاد(ع) بود و سبب ماندگاری امام زین العابدین(ع) شد.

وی حرکت در مسیر رضای الهی را تنها راه ماندگاری انسان دانست و گفت: اگر انسان خدایی نباشد حذف می شود و از بین می رود، یکی از صفاتی که در امام سجاد(ع) وجود داشت خدایی بودن است که این موضوع سبب ماندگاری امام زین العابدین(ع) شد.

عالم اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه اخلاص انسان را ماندگار می کند، افزود: موضوعی که امام سجاد(ع) را وادار می کرد که در شب و به صورت مخفیانه به محرومان و فقرا کمک کند اخلاص بود، صدها خانه از کمک های امام زین العابدین(ع) بهره مند می شدند، ولی اطلاع نداشتند که چه کسی این اقدام را انجام می دهد که پس از شهادت این امام مطلع شدند.

توانا با اشاره به رمز ماندگاری صحیفه سجادیه در جامعه اسلامی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که صحیفه سجادیه را بها داد، مراقبت قلبی امام سجاد(ع) بود، اگر امام سجاد(ع) مراقب قلب خود نبود امروز این کتاب الهی ایجاد نمی شد که پس از گذشت 1400 سال پابرجا بماند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha