جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه / مدیر حوزه های علمیه مرجعیت را جهت دهنده اصلی حوزه خواند و گفت : بسیج حوزه علمیه باید در عرصه علوم انسانی با نگاه منطقی و درست حضور فعال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله اعرافی در همایش نقش بسیج روحانیت در تقویت حوزه انقلابی در این شهر، با بیان اینکه بسیج در تاریخ اسلام ریشه دارد و در عاشورا متجلی است، گفت: در همه فراز و فرودهایی که حوزه های علمیه و عالمان دین با آن روبرو بوده، بسیج حضور داشته است.

وی به احیاء بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و درباره ویژگی های بسیج، گفت: بسیج، امری ولایی و مردمی می باشد و عالی ترین مظهر اجتماع  دو پایه قدرت اندیشه «ولایی و رهبری» و «مردم» بوده است.

مدیر حوزه های علمیه  کشور به شکل گیری نظم و انضباط بسیج در پرتو اندیشه های الهی و آرمانی اشاره و درباره سومین ویژگی بسیج، خاطر نشان کرد: بسیج، نهادی استوار بر کار نظامی صرف نیست؛ بلکه به تمام قلمروهایی که دشمن از آن نفوذ می کند، نگاه راهبردی و جامع دارد.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی، عمل فراتر از تاکتیک های معمولی در بسیج را چهارمین ویژگی بسیج دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس موجب خلع سلاح دشمن در برابر این تاکتیک ها شده است.

*بسیج مظهر عشق به آرمان های الهی است

آیت الله اعرافی بسیج را مظهر عشق به آرمان های الهی و ایثار عنوان و با بیان اینکه این نهاد در اندیشه های دینی و ولایی ریشه دارد، اظهار کرد: به همین علت، بسیج فراتر از مرزهای جغرافیایی جریان دارد که این حرکت بین المللی با نگاه امام راحل(ره) شکل گرفت.

وی تصریح کرد: به طور قطع حوزه های علمیه بسیجی با این ویژگی ها باید اینگونه بماند و مولد فکر انقلاب در جهان معاصر باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتظار از شخص بسیجی که در پرتو ولایت حرکت می کند را بالا دانست و گفت: امروز باید در برابر معادلات استکباری قدرتمند بود و این امر، فکر و اندیشه ای می خواهد که بسیج حوزه می بایست اینگونه بوده و پاسدار فکر انقلابی و دینی باشد.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه بسیج حوزه علمیه باید در علوم انسانی با نگاه منطقی و درست، حضوری فعال داشته باشد، یادآور شد: حوزه علمیه باید در تولید اندیشه و کلام اسلامی کار کرده و با توجه به انقلابی بودن، باید پرچم شعائر را برافراشت.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این مطلب که امروز امواج و تجربه ناب بسیج بدون حضور فیزیکی در عالم در حال تجلی است، گفت: آنچه در کشورهایی مانند عراق، سوریه و... در برابر استکبار و جریان هایی چون تکفیر و داعش ایستاده، بسیج است.

مدیر حوزه های علمیه  کشور افزود: امروز قدم های خوبی نسبت به بسیج در حوزه های علمیه برداشته شده که انتظار می رود قدم ها و برنامه ریزی های خوب دیگری  نیز انجام شود.

*تاریخ دفاع مقدس به طلاب آموزش داده شود

وی یادآور شد: انتظار می رود که بسیج، تاریخ دفاع مقدس را به طلاب آموزش داده و جایگاه علمی طلبه فاضل و استاد بسیجی تبیین شود تا در مقابل تهدیدهای دشمن با قدرت ایستادگی کرد.

آیت الله اعرافی با اشاره حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در این همایش، ابراز کرد: مرجعیت از ارکان حوزه های علمیه و  جهت دهنده اصلی به حوزه ها هستند و بر همین اساس، حضور یک مرجع تقلید در این همایش موجب افتخار و مباهات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha