جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه در مشهد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان مازندران از ارائه یک هزار و ۸۰۰ مقاله در جشنواره استانی علامه حلی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه، در مشهد، ابراز داشت: در این استان ۲۳ مدرسه علمیه مشغول به فعالیت بوده و شهرستان بابل نیز برای خود مدیریتی جدا دارد.

وی به فعالیت های مختلف آموزشی، برگزاری طرح میثاق طلبگی، اجرای اردوهای مختلف، اعزام طلاب به اردوی راهیان نور و برگزاری نخستین جشنواره استانی علامه حلی با ارائه یک هزار و ۸۰۰ مقاله را از اقدامات این مدیریت عنوان کرد.
 
حوزه های علمیه پاسخگوی نیازهای جامعه جهانی باشند
حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه نیز در این اجلاس، با تاکید بر لزوم پاسخگویی حوزه های علمیه به نیازهای جامعه جهانی، از فعالیت ۱۲مدرسه علمیه در این استان خبر داد و افزود: دعوت از اساتید و فضلا برای حضور در این استان و تکمیل اساتید در هر پایه از اقدامات صورت پذیرفته در این استان می باشد.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ طلبه در چند سال گذشته جذب مدارس علمیه استان شده اند، ابراز کرد: برگزاری طرح تابستانه آموزشی، استفاده از اساتید بومی برای اخلاق، برگزاری دو یا سه مراسم تلبس در هر سال، اعزام گروه های جهادی و تبلیغی و ... به همت این مدیریت انجام می شود.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به ساخت مدارس علمیه در این استان، اظهار کرد: خوشبختانه بودجه اوقافی مدارس علمیه نیز به حوزه علمیه این استان کمک شایانی می کند.
 
*تربیت ۱۴۰ استاد در حوزه علمیه البرز
 حجت الاسلام والمسلمین سلطانی،  هم در ادامه این نشست با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۰۰ طلبه در این استان مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان ساخت: تربیت ۱۴۰ استاد، یکی از فعالیت های این مدیریت بود که در کنار برگزاری نشست های تقویت بنیه علمی انجام شده است.
وی افزود: تربیت استاد ادبیات، برگزاری ۱۰ دوره دانش افزایی و انجام ۵ دوره اردوی ویژه خانواده های طلاب، از دیگر کارهایی است که انجام شده است.
مدیر حوزه علمیه استان  البرز، به تعطیل نبودن دروس در تابستان، اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدام های انجام شده، فرهنگ سازی پژوهش و نیز آموزش روش تحقیق در حدود ۷۰۰ ساعت و سپس ارائه مقاله از سوی طلاب این استان می باشد.
 
*افزایش چهار برابری مبلغان در هرمزگان
حجت الاسلام والمسلمین مختاری،  نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اقداماتی مانند تاسیس ۳۲ رقبه جدید در یک و نیم سال، یادآور شد: اخذ قریب به ۸۰۰ هزار متر زمین برای این حوزه علمیه و افتتاح مدرسه علمیه جاسک و پارسیان از جمله کارهایی است که در این استان انجام شده است.
وی برگزاری دوره کوتاه مدت تربیت مدرس و فعالیت دو ساله آنان تا زمان پذیرش استادی به صورت دائم را از دیگر کارهای مربوطه عنوان و خاطرنشان کرد: علاوه بر راه اندازی مرکز تخصصی کلام، در یک سال اخیر ۷۲ مسجد و خانه عالم ساخته شده و یا در حال ساخت است.
مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان با اشاره به اینکه این استان در زمینه پذیرش در دو سال رتبه اول از نظر جمعیتی را کسب کرده، گفت: افزایش چهار برابری مبلغان یکی دیگر از کارهایی می باشد که به همت مدیریت این استان انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha