پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام

حوزه/ اولین اجلاسیه تولیت های آستان های مقدس جهان اسلام، با تشکیل کمیته ویژه پیگیری تفاهم نامه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، توليت آستان قدس رضوي در آخرين جلسه اي كه با حضور توليت ها و مسئولان عالي اعتاب مقدسه در حرم مطهر رضوي برگزار شد، بر لزوم آشنايي هرچه بيشتر ظرفيت ها و امكانات حرم هاي شريف اهل بيت(ع) تاكيد كرد.

وی اظهار داشت: بالابردن كيفيت، ايجاد تنوع و افزايش گستره خدمات به زائران اهل بيت(ع) از مهم ترین مواردي است كه در اجلاسيه نخست بدان تاكيد شده و اراده و همت مسئولان و خادمان اماكن متبركه بر آن است كه اين تفاهم نامه مهم اجرايي شود.

تولیت آستان قدس رضوی تصريح كرد: کمیته ویژه پیگیری تفاهم نامه اجلاسيه اعتاب مقدسه در آستان قدس رضوي فعاليت خود را آغاز خواهد كرد و معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي، به عنوان مسؤول کمیته براي پيگيري نكات و موضوعات مورد توافق و دريافت پيشنهادات آتي اقدامات بعدي را انجام خواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه آشنايي با ظرفيت هاي اعتاب مقدسه در حوزه هاي علمي و فرهنگي، خدمات به زائران و ... مي تواند به همكاري و تعامل هرچه بيشتر و ايجاد هم افزايي بيانجامد، خاطرنشان كرد: در اين نشست مقرر شد كه کمیته ویژه پیگیری تفاهم نامه اجلاسيه براي آشنايي و شناخت هر چه بيشتر از اين ظرفيت ها وارد عمل شود و زمينه هاي همكاري هاي مشترك را به اطلاع كليه اعضاء برساند.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي با اشاره به فعاليت هاي مراكز علمي و پ‍‍‍‍ژوهشي آستان قدس رضوي اذعان داشت: تعامل و ارتباط مراكز فرهنگي و علمي وابسته به اعتاب مقدسه با اين مجموعه ها مي تواند به غناي هرچه بيشتر و توسعه و ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) كمك شاياني نمايد كه براي تحقق آن بايستي برنامه ريزي شايسته انجام شود.

وي در ادامه اظهار داشت: بحمدالله در همه متوليان اعتاب مقدسه اين نگاه و نگرش جهان شمول و فراگير نسبت به توسعه معارف اهل بيت(ع) و ترويج سبك زندگي اسلامي وجود دارد و اين همدلي و تعاون نقشه هاي شوم دشمنان اسلام و ائمه اطهار(ع) را خنثي خواهد كرد.

شايان ذكر است، اين جلسه با حضور توليت‌ها و نمايندگان آستان‌هاي مقدس علوي، حسيني، كاظمين، عسكريين، عباسي، حضرت رقيه، فاطمه معصومه(س)، عبدالعظيم حسني، مسجد مقدس جمكران، نماينده مزارات شيعه كشور عراق، مسجد كوفه، نماينده ولي فقيه در كشور عراق، رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه و قائم مقام توليت آستان قدس رضوي برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha