پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کاشان با حضور مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ آیت الله اعرافی با بیان اینکه اگر حوزه می خواهد نقش فرا ملی ایفاء کند، ضروری است انسانهایی در این سطح تربیت شوند، گفت:تربیت طلبه جامع نیازمند به مدیر و استاد جامع و متوازن در همه علوم به خصوص در بعد تربیتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت الله اعرافی، امروز در جمع مدیران حوزه علمیه کاشان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد به رسالت و رسالت های پیش روی مدیران برای آینده بهتر حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: مهترین وظیفه مدیران در شرایط کنونی آگاهی و شناخت از زمان، سر آمد بودن در اخلاق، دانش و مهارت افزایی در عرصه تعلیم و تربیت و الگوی سازنده و مفید همراه با تواضع و اخلاص است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه مدیران، پیشتازان اخلاق می باشند و برای تاثیر گذاری لازم است ابتدا اخلاق عملی را در خود تجلی دهند، افزود: رسالت دوم مدیران جامع بودن در ابعاد مختلف اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است. مدیر موفق کسی است به همه ابعاد اخلاقی طلبه توجه کند و بتواند آینده سالم و موفقی برای حوزه ها رقم بزند.

وی با بیان این که مدیر باید برای تاثیرگذاری، دائم خود را بازسازی کند و به همه مباحث در همه ابعاد تربیتی طلبه توجه داشته باشد.، ابراز داشت:  مدیری که تنها به یک بعُد بیندیشد، نمی تواند مدیر موفقی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه مدیر موفق کسی است که نگاه جامع و متوازن در مدیریت داشته باشد و از توجه به حاشیه پرهیز کند، گفت: تربیت طلبه جامع نیازمند به مدیر و استاد جامع و متوازن در همه علوم به خصوص در بعد تربیتی است.

حوزه نقش هدایتی بر جامعه علمی داشته باشد

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه هر شهری، باید قلب تپنده و فکر و فرهنگ آن شهر باشد، گفت: لازم است حوزه در شعاع و محیط خود نور افشانی و تولید فکر و اندیشه کند و این امر زمانی اتفاق می افتد که استاد و طلاب نسبت به شهر، محیط و دانشگاه و دانشجوی خود جامعه جامعیت­ و آگاهی کامل داشته باشند. لذا حوزه باید بر دانشجویان و دانشگاه تاثیر مثبت بگذارد، زیرا آینده جامعه در دست دانشگاهیان رقم خواهد خورد.

امام جمعه قم با بیان اینکه آینده این کشور و جامعه در دست دانشجویان اداره خواهد شد، اظهار داشت: باید حوزویان در عرصه علوم انسانی و تعلیم و تربیت،  تولید علم و اندیشه  کنند تا از هر لحاظ دانشجو و دانشگاه سالم و در تراز جامعه اسلامی داشته باشیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید برای تأثیر گذاری بیشتر در دانشگاه در عرصه تولید علم به خصوص در حوزه تربیت اسلامی گام های مؤثر تری از سوی حوزویان برداشته شود، اظهار داشت: شرائط گذشته با امروز خیلی فرق کرده بطوری که امروز در کنار هر حوزه ای، دانشگاهی قرار داد و این امر می طلبد که طلاب هم طوری تربیت شوند که بتوانند پاسخ گوی نیاز جامعه و دانشگاه­ باشند.

 حوزه نقش فرا ملی خود را فراموش نکند

مدیر حوزه های علمیه بابیان اینکه اگر حوزه می خواهد نقش فرا ملی ایفاء کند، ضروری است انسانهایی در این سطح تربیت شوند، مهمترین انتظارات از حوزه علمیه کاشان برگزاری کرسی تدریس درس خارج، تربیت اساتید قوی و  تأسیس رشته های تخصصی و ... عنوان کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha