جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار وزیر ارتباطات

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد:مراجع عظام و حوزه تاکید دارند که در عرصه فناوری، باید رویکرد ایجابی و همچنین نگاه سلبی و بازدارنده داشته باشیم ؛ مهمترین مساله در این بین، تاسیس شبکه ملی است که بارها وعده داده شده است که امیدواریم در این دولت به این وعده برسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی ظهر امروز در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه خود را موظف می داند در هفته دولت از  تلاش های  دولتمردان در زمینه حفظ امنیت کشور به خصوص کشفیاتی  که در روزهای اخیر انجام شد  تقدیر کند.

وی در ادامه افزود: قم، امروزه به دلیل استقرار حوزه در عرصه داخلی و خارجی، جایگاه بی نظیری دارد و اگر مردم و نظام ما توجه بیشتری به عظمت و ابعاد این مساله داشته باشند، قطعا قم در عرصه های جهانی بیش ازاین اثرگذاری خواهد داشت.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: سال گذشته در آکسفورد همایشی برگزار شد که قطب های علمی جهان اسلام، مقایسه شده بود و قم به عنوان مجموعه ای از نهادهای مولد، مورد بررسی قرار گرفت؛  حوزه علمیه قم  باید به مجموعه نیازهای ملی و نظام اسلامی پاسخ دهد که در این راستا اقدامات لازم خود را در سطوح مختلف دنبال می کند.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: ارتقای زیرساخت های فناوری اطلاعات در قم، به شکل ویژه مورد توجه واقع شود و باید زیرساخت های نرم افزاری برای شبکه نرم افزاری حوزوی ایجاد گردد تا تولیدات عظیم حوزوی در شبکه علمی و دانشی عظیم و بین المللی عرضه شود.

به فناوری اطلاعات نگاه اخلاقی داشته باشیم

وی با بیان این که  امروزه هزاران طلبه در ایران و خارج از کشور فعالیت علمی و پژوهشی دارند که باید عرضه  جهانی شود گفت: در این زمینه باید کارگروهی از سوی چند نهاد حوزوی در قم ایجاد شود و جهشی از نظر زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات انجام گیرد؛ حوزه فناوری اطلاعات و فناوری دارای شعبه مختلف علمی و فلسفی است؛ در این زمینه باید به فناوری اطلاعات نگاه فلسفی،‌فقهی و اخلاقی و هدایتی داشت که حوزه می تواند در این زمینه با این وزارتخانه همکاری کند تا نظریات فاخر اسلامی فضای نرم افزاری و فناوری اطلاعات تولید شود.

آیت الله اعرافی افزود: اندیشه ای که در قم تولید می شود، نیازمند بازپروری در فضای مجازی و با زبان های مختلف است؛ این زیرساخت ها باید همه را حساس کرده و آنها را در مسیر ارتباطات بین المللی قرار دهد.

به وعده ایجاد شبکه ملی عمل شود

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: مراجع عظام و حوزه تاکید دارند که در عرصه فناوری باید رویکرد ایجابی  و همچنین  نگاه سلبی و بازدارنده داشته باشیم ؛ مهمترین مساله در این بین، تاسیس شبکه ملی است که بارها وعده داده شده است که امیدواریم در این دولت به این وعده برسیم.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: انتظاری که از دولت می رود، اهتمام به منویات رهبر انقلاب است؛ امیدواریم در برنامه ششم عناصر و مولفه های عمیق دینی مورد مداقه واقع شود و در هفته دولت شاهد عملیاتی شدن  نقشه شورای مهندسی فرهنگی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است باشیم.

 

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha