پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 شهر زائرین اما حسن مجتبی (ع)

حوزه/ شهرک زائرین امام حسن مجتبی(ع) وابسته به آستان مقدس علوی در جنوب شرق نجف اشرف و در راه ارتباطی استان نجف و استان های جنوبی قرار دارد. این شهرک زائرین، همه نوع خدمات از غذا، مسکن، استراحتگاه، خدمات پزشکی و مسجد برای بیش از ۸۰۰ نمازگزار ارائه می دهد و تفریحگاه و امکانات ضروری را در خود جای داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شهرک زائرین امام حسن مجتبی (ع) وابسته به بخش خدمات خارجی آستان مقدس علوی در جنوب شرق نجف اشرف و در راه ارتباطی استان نجف و استان های جنوبی قرار دارد.

آقای رعد کشکول رئیس بخش خدمات خارجی این آستان گفت: شهرک زائرین همه نوع خدمات از غذا، مسکن، استراحتگاه، خدمات پزشکی و مسجد برای بیش از 800نمازگزار ارائه می دهد و تفریحگاه و امکانات ضروری را خود جای داده است.

وی تصریح کرد: مساحت کلی آن 50000 متر مربع که شامل سالن هایی برای استراحت است. تعداد ساختمان ها 5 عدد است که سه تای آن دوطبقه و دو تای دیگر یک طبقه هستند. این ساختمان ها شامل 350 اتاق مجهز به تمام امکانات آسایشی است و علاوه بر این درمانگاهی برای درمان بیماران وجود دارد.

"کشکول" افزود: رستورانی که بیش از 700 زائر را در خود در جای می دهد در ایام زیارات میلیونی به ویژه در زیارت اربعین امام حسین (ع) وعده های غذایی رایگان ارائه می دهد. هم چنین دارای ده ها سرویس بهداشتی برای وضو و استحمام و آپارتمان های مسکونی در دو طبقه برای زائرین خارج از کشور است. فضای بیرونی آپارتمان ها نیز دارای پارکینگ هایی برای ماشین هاست که بیش از 500 ماشین را در خود جای می دهد به علاوه فضاهای سرسبز و پارک های زیبا.

سید ابراهیم موسی مسؤول این شهر گفت: در وسط شهر یک چادر بسیار بزرگی برپا شده که 5000 زائر را در خود جای می دهد و تمام وسایل راحتی برای زائرین را دارا می باشد. این چادر توسط یک شرکت اماراتی ساخته می شود.

نماینده شرکت اماراتی گفت: ارتفاع این چادر 32 متر و عرض آن 50 متر مربع و طول آن100متر مربع است و بر روی زمینی به مساحت 4700 متر مربع برپا شده است و بر اساس شرایط آب و هوایی عراق و میزان درجه حرارت طراحی شده است. این کار تا قبل از عید غدیر به اتمام می رسد و آماده بهره برداری می شود.

 

شهرک زائرین امام  حسن مجتبی(ع) در نجف

شهرک زائرین امام  حسن مجتبی(ع) در نجف

شهرک زائرین امام  حسن مجتبی(ع) در نجف

شهرک زائرین امام  حسن مجتبی(ع) در نجف

شهرک زائرین امام  حسن مجتبی(ع) در نجف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha