شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه یازهرا(س) با انتقاد از مسئولان فرهنگی کشور به دلیل اهمال نسبت به امر ازدواج، گفت: مسئولان اهتمام بسیار کمی برای گسترش فرهنگ ازدواج دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ظهر امروز در نشست خبری «هشتمین جشنواره هلهله فرشته ها»، با اشاره به اینکه براساس آیات و روایات تاکید شده که انسان به آب و هوا، غذا و لباس نیازمند است، اظهار داشت: در آیات و روایات از لباس علاوه بر "پوشش ظاهری"، به ازدواج نیز به عنوان پوششی که سبب "حفظ حجب و حیا" می شود تعبیر شده است.

وی با اشاره به تاکید قرآن کریم مبنی بر اینکه انسان نباید به دلیل فقر از ازدواج کردن بترسد، تصریح کرد: خداود از فضل خود عنایت می کند و این قوت قلب را در این عرصه به انسان داده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ازدواج سنت پیامبراکرم(ص) است، ابراز داشت: رسول اکرم(ص) می فرماید «اگر کسی از این سنت روی گرداند، از من نیست»؛ ما باید در جامعه نهادینه کنیم که ازدواج فرهنگ و سنت اسلام و تشیع است.

*جوانان تمایلی برای ازدواج ندارند

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با ابراز تاسف از اینکه امروز جوانان اقبال چندانی نسبت به ازدواج کردن ندارند، گفت: سخت گرفتن در ازدواج، ایجاد موانع و عدم درک صحیح نسبت به این فریضه بسیار مهم سبب شده است که جوانان تمایلی برای ازدواج کردن نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عموم تصور افراد از ازدواج به مسائل مادی، ظاهری و جنسی منتهی می شود، ابراز داشت: بخش عمده تاکید قرآن به امر ازدواج به دلیل حفظ "حجب و حیا" و "آرامش فردی و اجتماعی" است.

*موانع ازدواج با فرهنگسازی از بین می رود

رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه یازهرا(س) با تاکید بر اینکه موانع ازدواج با فرهنگسازی از بین می رود، گفت: اگر براسای تعالیم دینی عمل کنیم، این موانع از سر راه برطرف می شود؛ جوانان با نگاه به ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه(س) الگوگیری کنند و اگر بدانند ازدواج سبب دستیابی آنها به درجات انسانی می شود، در این راستا قدم برمی دارند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز بسیاری از آسیب های فردی، خانوادگی و اجتماعی به دلیل تضعیف فرهنگ ازدواج است.

*ابراز تاسف از میل مجردی زیستن دختران

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با ابراز تاسف از میل به مجردی زیستن در بخشی از دختران، گفت: متاسفانه تفکر مجردی زیستن در میان دختران در حال افزایش است و این امر را در تبلیغات تلویزیون نیز مشاهده می کنیم.

وی افزود: با افزایش سن دختران و سنگین تر شدن نگاه ها به آنها، میل به مجردی زیستن افزایش پیدا کرده و زمینه بسیاری از آسیب ها را فراهم می کند.

*لزوم گسترش فرهنگ ازدواج آسان

مدیر جشنواره هلهله فرشته ها با اشاره به اینکه باید فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه حاکم کنیم، ابراز داشت: باید در جامعه این نگاه را گسترش دهیم که با حداقل ها نیز  می توان به گونه ای زندگی کرد که این آرامش و خوشبختی را شاهد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه بنیاد خیریه یازهرا(س) به گسترش فرهنگ ازدواج آسان و معرفی زوج های موفق جوان اهتمام دارد، گفت: این بنیاد، افرادی را معرفی می کند که با حداقل ها، زندگی خود را شروع کرده و عاشقانه کنار یکدیگر زندگی می کنند.

*مسئولان به امر ازدواج جوانان توجه ندارند

وی با انتقاد از مسئولان فرهنگی کشور به دلیل اهمال نسبت به امر ازدواج، اظهار داشت: متاسفانه مسئولان فرهنگی وقت و هزینه های بسیار کلانی برای کنسرت ها و جشنواره ها اختصاص می دهند اما اهتمام بسیار کمی برای گسترش فرهنگ ازدواج دارند.

این استاد حوزه علمیه افزود: از کسانی که در عرصه فرهنگ فعال هستند انتظار می رود به امر ریشه ای ازدواج در جامعه بپردازند و مسئولان به بررسی آسیب ها و عوامل ترغیب و موانع ازدواج اهتمام داشته باشند.

*چرا به دنبال بالابردن سن ازدواج هستند؟

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با انتقاد از کسانی که به دنبال بالابردن سن ازدواج در جامعه هستند، گفت: توصیه به دوستی و روابط دختر و پسر برای کسب شناخت در ازدواج خلاف عقل و شرع است.

وی افزود: تعیین مدت در این نوع دوستی ها مورد چالش است و با چه ضمانتی این روابط دوستی به ازدواج منتهی می شود؟        

رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه یازهرا(س) بر لزوم توجه مسئولان فرهنگی کشور به هفته ملی ازدواج تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر، بنیاد خیریه حضرت زهرا(س) در قالب «جشنواره هلهله فرشته ها» با همت خیرین و مردم بیش از 100 زوج جوان را راهی زندگی مشترک کرده است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha