شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام احسان فرد آقایی

حوزه/ حجت‌الاسلام فرد آقایی، با بیان این‌که در سال جاری ۶۰ مسجد به لحاظ تأمین امام جماعت دائم، فعال می‌شوند، گفت: در سال گذشته، تعداد ۲۰۶ مسجد در سطح استان فعال شد و مبلغینی به مساجد مورد نظر، اعزام و شروع به کارکردند.

حجت‌الاسلام احسان فرد آقایی، مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بابیان این‌که یکی از رسالت‌های مهم سازمان تبلیغات، فعال‌سازی مساجد غیرفعال در سطح استان است، اظهار داشت: طبق برنامه بلندمدت ۱۰ ساله، پیش‌بینی کرده‌ایم که إن شاءالله همه مساجدی که به نحوی از وجود امام جماعت بی‌بهره هستند، فعال شوند.

وی بابیان این‌که در سال جاری ۶۰ مسجد فعال می‌شوند، گفت: در سال گذشته که نخستین سال اجرای این طرح بود، تعداد ۲۰۶ مسجد در سطح استان فعال شد و مبلغینی که قابلیت‌های لازم را برای اقامه نماز جماعت داشتند، در مساجد موردنظر، اعزام و شروع به کارکردند.

مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، مهم‌ترین هدف این طرح را ایجاد فضایی فرهنگی در مناطق محروم دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین هدفی که دنبال می‌کنیم، ایجاد جو فرهنگی در مناطقی که از وجود امام جماعت بی‌بهره هستند و همچنین محور قرار دادن مسجد، به‌عنوان محل رجوع مردم برای رفع مسائل و مشکلاتشان است.

حجت‌الاسلام فردآقایی، بابیان این‌که مبلغین اعزامی به مساجد استان، کلیه شرایط لازم تبلیغی را دارا می‌باشند، اذعان داشت: مبلغینی که در این طرح شرکت می‌کنند، از مبلغین خبره‌ای هستند که کلیه آزمون‌های لازم به لحاظِ خطابه، سخنرانی و مسئله صحیح خوانی نماز به‌خوبی پشت سر گذاشته و همه صلاحیت‌های لازم تبلیغی را دارا هستند.

وی در پایان بابیان این‌که آمادگی فعال‌سازی مساجدی که مردم به ما معرفی می‌کنند را داریم، اظهار داشت: انتظار ما هم از متولیان مساجد در سطح استان این است که اگر با مسجد غیرفعالی مواجه هستند، به دفاتر ما اطلاع دهند تا در اولین فرصت ممکن، نسبت به فعال‌سازی آن مساجد به شکل دائم اقدام کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha