جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایش سبک لباس‌های اسلامی و پوشیده در نمایشگاه «حلال» توکیو

حوزه/ رسانه حلال ژاپن اعلام کرد که نمایش سبک لباس‌های حلال اسلامی در چهار بخش جداگانه و ۲ سبک حجاب متفاوت با حضور ۱۰ طراح لباس و مارک تجاری مختلف برگزار خواهد شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از salaamgateway.com، نمایشگاه دو روزه «حلال» در روزهای 22-23 نوامبر 2016 در کشور ژاپن برگزار خواهد شد و رسانه حلال ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این نمایشگاه برای نخستین بار در تاریخ ژاپن، نمایشگاه سبک لباس‌های پوشیده واسلامی برگزار خواهد شد.

نمایش لباس‌های سبک اسلامی در همکاری با سازمان مسلمانان مالزی برگزار می‌شود که این سازمان مسئولیت اجرای نمایش سبک لباس اسلامی در  کوآلالامپور را برعهده دارد.

این نمایش در توکیو به اجرا درآمده و از چهار بخش جداگانه و 2 سبک حجاب متفاوت تشکیل شده است. در این برنامه ده طراح لباس و مارک‌های تجاری مختلف شرکت خواهند کرد.

گسترش اقتصاد اسلامی در ژاپن

در سال‌های اخیرکشور ژاپن در راستای گسترش اقتصاد اسلامی پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آورده است. طبق تخمین‌های شرکت آمار کرسنت ریتینگ، در صنعت گردشگری و مسافرت، 150 هزار مسلمان در سال 2004 از این کشور بازدید کرده‌اند که این رقم 2.4% کل بازدیدکنندگان را تشکیل می‌داده است و تا سال 2013 این رقم به 300 هزار نفر رسیده، یعنی 2 برابر شده است.

به این ترتیب کشور ژاپن قصد دارد با تمرکز روی گردشگری اسلامی، تا المپیک توکیوی سال 2020،  آمار مسلمانانی را که سالانه برای بازدید به این کشور می‌آیند به 1 میلیون نفر برساند. با بالارفتن تعداد گردشگران مسلمان، تسهیلات حلال و خدمات رسانی برای مسلمانان نیز افزایش یافته و طبق شواهد آماری، امتیاز شاخص مسافرت اسلامی پسند در این کشور از امتیاز 3.9 (از 10 امتیاز) در سال 2013 به امتیاز 4.5 در سال 2014 رسیده است.

در ماه نوامبر نیز استان آیچی در ژاپن یک کتابچه راهنمای مسلمان پسند با همکاری مسجد نایگو منتشر کرد.

دولت ژاپن نیز قصد دارد تا با سرمایه گذاری در صنعت حلال، این کشور را در سال 2020 به عنوان یکی از پنج کشور صادرکننده برتر حلال پیشنهاد دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha