پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 393122
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
جامعه المصطفی

حوزه/ چهل و نهمین کارگروه بررسی آیین نامه های آموزشی جامعه المصطفی در موسسه دوره های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی الحکمه برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،این کارگروه که با حضور معاونین آموزشی واحدهای صفی جامعه المصطفی (ص) تشکیل شد، مسئله استفاده از ظرفیت واحدهای المصطفی در برگزاری و صدور مدارک پیشرفته زبان فارسی و عربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و همچنین الزام طلاب به تدوین و ارائه مقاله در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دیگر مواردی بود که در دستور کار جلسه قرار داشت و مورد تبادل نظر و تصمیم گیری واقع شد.

حمیدرضا قلی زاده مدیر کل امور تحصیلی ستاد المصطفی (ص) در ابتدای نشست، گفت: ارائه مدرک پیشرفته یک زبان خارجی برای فارغ التحصیلان دوره دکتری الزامی است که لازم است در این خصوص از  ظرفیت های موجود از قبیل موسسه زبان و فرهنگ اسلامی استفاده شود.

در ادامه نشست حجت الاسلام والمسلمین ملک افضلی، رئیس موسسه الحکمه، با اشاره به کارنامه ده ساله موسسه و آمار عملکرد پنج ماه اخیر از افزایش ۳۰ درصدی دوره های کوتاه مدت در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: افزایش تعداد دوره ها با سیاست نخبه گزینی و افرایش سطح کیفی و محتوای آموزشی همراه بوده است.

وی اقدامات اساسی انجام شده جهت ارتقای موسسه الحکمه را بر شمرد و خاطر نشان کرد: پتانسیل لازم جهت برگزاری دوره های کوتاه مدت به ۹ زبان دنیا وجود دارد.

رئیس موسسه الحکمه با بیان روش های متفاوتی که مراکز آموزشی برای احتساب ارزش مقاله علمی در نظر می گیرند، پیشنهاد کرد: یک مقاله در مجلات خارجی برای طلاب اجباری باشد و چاپ مقاله با درج نام استاد راهنما ، استاد مشاور، نام جامعه المصطفی (ص) و تایید اداره تحصیلات تکمیلی انجام شود تا به ارتقاء اعتبار علمی جامعه المصطفی العالمیه منتج گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha