پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قنبری معاون آموزش جامعه المصطفی

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ موسسه آموزش عالی بنت الهدی در این موسسه، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام قنبری، در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ موسسه آموزش عالی بنت الهدی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، به بیان اهمیت کسب علم و دانش اشاره کرد و ابراز داشت: هدف اصلی از طلبگی، احیای امر اهل بیت(علیهم السلام) است و علم اندوزی و کسب معرفت، نخستین گام برای این تحقق این امر به شمار می آید.

وی، با اشاره به زوال پذیری علم معمولی اکتسابی در اختیار بشر، خاطرنشان کرد:اما علومی که از اهل بیت(علیهم السلام) و از طریق اساتید خود آموختیم و میراث دار آن هستیم، علمی است که علاوه بر اصطلاحات و الفاظ، نورانیتی را به ارمغان می آورد که البته خود آن نیز دارای مراتبی است.

معاون آموزش المصطفی ابراز داشت: تنها علمی تا پایان عمر و پس از مرگ نیز انسان را همراهی می نماید که جزئی از وجود او شود. علم برخی از علما تنها پیرامون آنها را روشن می نماید و خود از آن بی بهره هستند. شعاع این نورانیت نیز متفاوت است؛ نورانیت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب  و مراجع عظیم الشأن اسلام، در جهان پرتو می افکند و بالاتر از آن نیز ائمه اطهار(علیهم السلام) هستند که شعاع نورشان عالم وجود را در بر می گیرد.

وی، تنها راه بدست آوردن این نورانیت را کسب علم همراه با تهذیب، خودسازی و اخلاق دانست و یادآور شد: حرم حضرت معصومه(س) در قم برکتی است که بسیاری از علما و بزرگان از آن بهره برده اند و بهترین فرصت برای شما در این مسیر به شمار می آید.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری، درادامه با اشاره به شعار سال جدید تحصیلی جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی آموزش در المصطفی با هدف رسیدن به مرجعیت علمی، هدف اصلی جامعةالمصطفی در بخش آموزش به شمار می آید. دست یافتن به مرجعیت علمی بدین معناست که همگان در هر گوشه ای از جهان، هر سوال علمی و معرفتی که از اسلام با نگاه اهل بیتی(علیهم السلام) داشته باشند، بتوانند به جامعةالمصطفی مراجعه نمایند و پاسخ خود را دریافت نمایند.

وی، فضای مجازی را دارای جایگاه مهمی در زندگی امروز بشر دانست و تاکید کرد: فعالیت در عرصه فضای مجازی که مورد تأکید مقام معظم رهبری  نیز قرار دارد، نقش مهمی در دستیابی به جایگاه مرجعیت علمی است.

معاون آموزش المصطفی با اشاره به نقش مهم طلاب خواهر در دستیابی به جایگاه مرجعیت علمی، ابراز داشت: نیمی از وظیفه نقش آفرینی طلاب ما در دستیابی به مرجعیت علمی بر عهده خواهران است که اگر به این وظیفه، نقش مادری و همسری نیز افزوده گردد، این تأثیر چند برابر نیز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری، در پایان، موسسه آموزش عالی بنت الهدی را برترین مجموعه جامعةالمصطفی در بخش آموزش خواند و گفت: در بسیاری از کشورها نیاز به حضور طلاب خواهر المصطفی به عنوان استاد، مبلغ، مربی و مشاور به شدت وجود دارد و این وظیفه طلاب خواهر است که در کنار علم آموزی، خود را برای ایفای این وظایف آماده نمایند.

شایان ذکر است: در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام  صفورایی، رئیس موسسه آموزش عالی بنت الهدی(س)، در سخنانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، به بیان برنامه های آموزشی این موسسه در سال جدید پرداخت که مطلوب سازی وضعیت قرآنی تمامی طلاب خواهر، توانمند سازی طلاب به ویژه طلاب در آستانه دانش آموختگی در زمینه تدریس، تسریع روند نگارش پایان نامه و رساله های علمی و پایش و پیگیری وضعیت تحصیلی طلاب از مهم ترین این برنامه ها بود.

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم، سوگندنامه آغاز سال تحصیلی توسط طلاب خواهر موسسه آموزش عالی بنت الهدی قرائت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha