شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  سید حسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه بیان کرد: تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند استمرار ایستادگی در مقابل دشمن است؛ در همین راستا اگر کسی به ولایت فقیه اهانتی کند با او برخورد لازم را انجام می‌دهیم؛ جهاد اکبرنیازمند غرش در مقابل طاغوت اس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی صبح امروز در مراسم اختتامیه ششمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) گفت: هیئات مذهبی مهمترین و بزرگترین رسانه ها هستند و در مقابل هجمات فرهنگی، بهترین پایگاه به شمار می روند.

وی افزود: توسعه روز افزون کمی و کیفی هیئت های مذهبی از جمله سفارشات اکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است؛ حادثه کربلا تمام عقلانی و حکیمانه است؛ تعریف، جایگاه و پیامدهای عقل باید در مجالس اهل بیت(ع) برای مردم تشریح شود؛ مکتب سیدالشهدا(ع) تنها راه نجات اقشار مختلف جامعه از تهدیدهای فرهنگی دشمن است.

این استاد حوزه بیان کرد: یکی از مهمترین برکات کربلا احیای عقول فرسوده بود؛ رخدادهای کربلا عزت خالص است، اما در مواردی رحمت و واسعه الهی در افکار برخی افراد گنجانده نمی‌شود؛ امام حسین(ع) در جریان علی اصغر(ع) به دنبال ارتباط با عاطفه بشریت است؛ چرا که گاهی عقلانیت و عقاید کاربردی ندارد و باید به عواطف انسان‌ها مراجعه کرد.

وی تصریح کرد: در تشکیلات امام حسین(ع) با حضور افراد در مجالس اهل بیت(ع) که شعور اجمالی است می‌توانیم با وجود شور به شعور تفصیلی افراد برسیم اما برخی نمی‌توانند در مرحله دوم این امر به نتیجه برسند؛ برخی منطق عاشورا را نفهمیده و معرفت لازم را نسبت به جریان کربلا ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با ذکر این مطلب که  حضرت عباس، بدون سلاح و دست نیز در بیان شعار هیهات منالذله کوتاهی نکرد، اظهارکرد: رجزخوانی موجب ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن است و امام خمینی(ره) با الگوبرداری از جریان کربلا در اوایل انقلاب بدون سلاح و تجهیزات کنونی فرمود، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ امروز رهبری و هیأت‌های مذهبی در ایران اسلامی حضور دارند و با فعالیت‌های خود این کشور را از تهدید داعش داخلی نجات می‌دهند.

این استاد حوزه تصریح کرد: تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند استمرار ایستادگی در مقابل دشمن است؛ در همین راستا اگر کسی به ولایت فقیه اهانتی کند با او برخورد لازم را انجام می‌دهیم؛ جهاد اکبرنیازمند غرش در مقابل طاغوت است؛ انسان نیازمند تقویت تقواست به همین علت مردم را باید به منبرهای اهل بیت(ع) نزدیک کنیم.

وی اظهارکرد: هیأت‌های مذهبی باید در ترویج آموزه‌های دینی شعارهای ریشه‌دار جریان کربلا را مورد توجه قرار دهند؛ برخی سخنان دو پهلو می‌گویند که در تضاد با سخنان رهبر انقلاب اسلامی است؛ولایت فقیه از ناموس برای انقلابی‌ها مقدس‌تر است به همین علت با افرادی که به دنبال تضعیف این جایگاه باشند برخوردهای لازم انجام می‌شود.

این استاد حوزه با ذکر این مطلب که تعریف واژه عزت و ذلت باید مشخص شود، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم تکیه نکردن به منافقین معنی واژه عزت است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha