پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مهدوی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی نژاد با هشدار نسبت به بحران جدّی ازدواج، خطاب به مسئولان، گفت: به جای برگزاری این همه کنسرت و همایش به فکر ازدواج جوانان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد، امروز در جلسه هفتگی هیئت انصار ولایت یزد که در حسینیه ارگ برگزار شد، با اشاره مسئله مهم ازدواج، به تبیین مشکلات و ارائه راهکارهایی برای از بین بردن رفع موانع آن پرداخت. 

وی اظهار کرد: بحران ازدواج در جامعه ما مسئله بسیار جدی و خطرناکی است و مسئولین به جای برگزاری این همه کنسرت، همایش و نمایش، وام و تسهیلات ازدواج به جوانان بدهند که این همه همایش‌ها و نمایش‌ها و نشست‌ها که مسئولین و غیرمسئولین برگزار می‌کنند، چرا هزینه‌های آن را برای ازدواج خرج نمی‌کنند و برگزاری این همه جلسه و جشن چه فایده‌ای دارد؟

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: درباره اهمیت ازدواج روایات متعددی وجود دارد و به قدری مهم است که خداوند متعال نیز در قرآن در مورد آن آیه نازل کرده این باره می فرماید: «خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً»  از این آیه نکتات مهمی برداشت می شود.

حجت الاسلام مهدوی نژاد با بیان این که ازدواج باعث آرامش می شود، متولیان فرهنگی باید فرهنگ ازدواج آسان را ترویج دهند، البته خانواده نیز در این زمینه مسئولیت دارند و نباید در ازدواج جوانان سخت گیری کنند.

انتهای پیام / ص

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha