پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دستگیری یک نفر به جرم آتش زدن مسجد فلوریدا

حوزه/پس از بررسی تصاویر دوربین‌های مدار بسته، یک مجرم سابقه دار از اهالی فورت پیرس به جرم آتش زدن مرکز اسلامی مورد بازداشت قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن پست، یکی از اهالی فلوریدای آمریکا که پست‌های ضداسلامی در شبکه‌های اجتماعی می‌گذاشت، روز گذشته به جرم آتش زدن مسجد فورت پیرس بازداشت شد.

سرگرد دیوید تامسون کلانتر ناحیه سنت لوسی گفت: پلیس محلی با همکاری پلیس اف بی آی، پس از بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته اقدام به دستگیری جوزف مایکل شرایبر 32 ساله کرده است. شرایبر یک مجرم سابقه دار، و از اهالی فورت پیرس بوده که در چند مایلی این مسجد سکونت داشته است.

شرایبر که به خاطر دزدی‌های متعدد برای نیروهای پلیس شناخته شده است، به اتهام ایجاد آتش سوزی دستگیر شده است، این درحالی است که ایالت فلوریدای آمریکا طبقه بندی ویژه‌ای برای جرایم نفرت محور ندارد.

تصاویر ویدئوی مدار بسته که چندی پس از آتش سوزی به صورت عمومی منتشر شد نشان می‌دهد که نیمه شب عید قربان، فرد مظنون با یک بطری محتوی مایعات و کاغذ، اقدام به آتش زدن این مرکز اسلامی می‌کند.

پس از انتشار این خبر که عمر متین، عامل تروریستی کلوپ سن برناردو گاهی اوقات به مسجد فورت پیرس رفت و آمد داشته است، این مرکز اسلامی تا کنون تهدیدها و ارعاب‌های متعددی دریافت کرده است.

چند هفته پس از این حمله تروریستی، دسته‌های موتورسواران خلافکار به دور این مسجد حلقه زده و اقدام به توهین و اهانت به اعضای مسجد کردند. در ماه جولای نیز، یکی از مسلمانان عضو این مسجد، پس از خواندن نماز صبح به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

حادثه حریق نیز خسارات داخلی و خارجی زیادی به ساختمان این مسجد وارد کرده، اما هیچ کس آسیب ندیده است.

حمله علیه مسلمانان، امری عادی و روزمره

ابراهیم هوپر، سخنگوی شورای روابط اسلامی آمریکایی نیز در این رابطه گفت: به نظر می‌رسد که حمله علیه مسلمانان آمریکا به امری عادی و روزمره تبدیل شده است. متاسفانه در یک سال گذشته شاهد افزایش بی‌سابقه تعصب در جامعه بوده‌ایم. و این مسئله به یک نگرانی وسیعی در میان اعضای جامعه اسلامی آمریکا تبدیل شده است.

 


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha