چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین دوست محمدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین دوست محمدی با بیان این که منکران غدیر نمی خواهند اسلام حقیقی را بفهمند، گفت: اسلام حقیقی با غدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی دوست محمدی، تولیت مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، در خصوص اهمیت این عید، اظهار داشت: در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) آمده است که اگر موضوع جانشینی امام علی را ابلاغ نکرده بودی، گویی دین اسلام را ابلاغ نکرده بودی و این نشان از اهمیت بسیار بالا و کلیدی عید غدیر دارد.

وی با بیان این که اگر امام علی(ع) به جانشینی پیامبر(ص) معرفی نشده بود و اگر واقعه غدیر اتفاق نمی افتاد، گویی که اسلام به مردم معرفی نشده بود، افزود: روز عید غدیر، یوم الکمال و یوم الابلاغ است؛ چرا که قرآن تأکید کرده است که اگر غدیر نبود و اگر انتخاب امیرالمؤمنین(ع) به جانشینی پیامبر(ص) و خلافت مسلمین نبود، گویی که اصلا اسلام ابلاغ نشده بود؛ بنابراین غدیر یعنی کل اسلام.

تولیت مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران اضافه کرد: اگر می بنید که امروز جهان اسلام گرفتار بلاهای متعددی از جمله جنایات گروهک های تروریستی و تکفیری شده، به خاطر فاصله گرفتن آنان از غدیر و نپذیرفتن آن است.

وی گفت: اگر امروزه می بینیم دشمنان تا اندازه بسیار زیادی، این قدر راحت برای دنیای اسلام مشکلات ایجاد کرده اند، به این دلیل است که عده ای در درون دنیای اسلام، نخواستند غدیر را درک کنند؛ بلکه باید در این شرایط بگوییم نخواستند اسلام کامل و اسلام حقیقی را درک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین دوست محمدی اظهار داشت: اگر غدیر توسط همه مسلمانان جهان درک شده و پذیرفته هم می شد، هیچ قدرتی نمی توانست در مقابل اسلام عرض اندام کند، اما مشکل دنیای اسلام از همان لحظه ای شروع شد که عده ای نخواستند غدیر و به تعبیری اسلام واقعی را بفهمند؛ در خصوص علت نپذیرفتن و نفهمیدن غدیر از سوی برخی افراد، باید گفت که حب و بغض ها، جاهلیت عربی، فرهنگ قبیله گرایی حاکم بر جوامع عربی، ملی گرایی و ...، باعث شد تا این افراد زیر بار حرف حق نروند و در اثر خودخواهی آنان، اسلام دو تکه شد.

وی با بیان این که با دو خطه شدن مسلمانان در اثر نپذیرفتن واقعه غدیر توسط عده ای از مسلمانان، وحدت در جامعه اسلامی از بین رفت، اظهار کرد: اگر غدیر و سخن پیامبر(ص) در روز غدیر پذیرفته می شد، دو تکه شدن دنیای اسلام معنا نداشت.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: همه مسلمانان باید بدانند که در ادامه توحید و نبوت، امامت و ولایت است و همه این ها یک هدف هستند؛ حتی در بعضی جاها موضوع امامت مان عین توحید است؛ یعنی امامت جز توحید و اصل اسلام است و جدای از توحید و اسلام و رسالت نیست.

حجت اسلام و المسلمین دوست محمدی در پایان تأکید کرد: بنابراین این که پیامبر(ص) در روز عید غدیر خم فرمودند امروز می خواهم با اعلام موضوع مهمی، کاری کنم که تا قیامت، مشکلی در میان مسلمانان وجود نداشته باشد، حرف بجا و درستی زدند.

۲۹/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha