جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نابلسی

حوزه/ آیت الله نابلسی از علمای لبنان گفت: عقلانیت آمریکایی ها رو به ضعف، شرارت آنها رو به افزایش و اوضاع رو به پیچیدگی گذاشته و واقعیت این است که امپراتوری آمریکا در تمام جهان رو به گردن کشی گذاشته تا جهان را به مکانی غیر قابل تحمل برای همه تبدیل کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله نابلسی از علمای لبنان در یادداشتی در روزنامه البناء لبنان نوشت: پس از آتش بس کوتاه مدت میان روسیه و آمریکا در روزهای عید قربان، اکنون نشانه های مهمی در افق سوریه و لبنان نمایان گشته و چه زود آمریکا این آتش بس را برهم زد و دیرالزور را هدف هواپیماهای خود قرار دارد و اوضاع را بدتر از گذشته کرد.

عقلانیت آمریکایی ها رو به ضعف و شرارت آنها رو به افزایش و اوضاع رو به پیچیدگی گذاشته و واقعیت این است که امپراتوری آمریکا در تمام جهان رو به گردن کشی گذاشته تا جهان را به مکانی غیر قابل تحمل برای همه تبدیل کند.

آمریکا از توازن قوای کنونی در سوریه راضی نیست و همین باعث شده به فکر ایجاد یک توازن جدید باشد و اتفاقات جدیدی را رقم بزند که موجب افزایش درد و رنج و آوارگی و اختلافات ما باشد.

در لبنان نیز گفتگو ها به هم خورده و برخی می خواهند درگیری و نزاع به راه بیندازند و در این میان هیچ توافقی وجود ندارد که به مسیحیان هم قدری آرامش بدهد؛ چون جریان المستقبل نمی خواهد مسیحیانی که در کشور خود احساس غربت می کنند راحت باشند و بدین ترتیب نیروهای داخلی نیز مانند کشورهای خارجی حق مسیحیان لبنان در تعیین آینده کشور را نادیده می گیرند و پیمان طائف هم در حد کاغذی است که اجرا نمی شود و جریان امور، ما را به نظامی ناقص و عمیق تر شدن شکاف در انتخاب رییس جمهور سوق می دهد؛ نظامی بدون دولت و پارلمان و برق و تلفن و سیستم دفع زباله؛ نظامی با نهادهای طایفه ای و مردمی که باید به هدایای گاه و بیگاه رهبران خود وابسته باشند.

مشکل کنونی لبنان به حدی بزرگ است که هر لحظه باید انتظار فروپاشی را داشت به ویژه اینکه بادهای سیاه هم در اطراف کشور ما وزیدن گرفته و اکنون ما باید پیش از آنکه دشمن ما را بر زمین برند قدرت خود را جمع کنیم و او را بر زمین بزنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha