جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه فرهنگ جهاد زمینه ساز افزایش ارزش انسانی است، ابراز داشت: مدرسه جهاد و شهادت هیچ محدودیت زمانی، مکانی، سنی، جنسی و سوءپیشینه ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عصر امروز در دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد و افتتاحیه مرکز تخصصی جهاد که در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به اینکه جهاد به معنای تلاش حداکثری است، اظهار داشت: "ایمان به غیب"، "ولایت"، "ایمان به تکلیف" سه باوری هستند که زمینه ساز جهاد فی سبیل الله می شوند.

وی با بیان اینکه عرفان های نوظهور ایمان به غیب جعلی ترویج می کنند، تصریح کرد: همچنین نیروهای تکفیری و داعشی نیز برای جهاد معتقد به ایمان به غیب جعلی هستند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه امروز خدا در جامعه کمرنگ است، ابراز داشت: ایمان به خدا، قیامت و فتنه شیطان از مصادیق ایمان به غیب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه معلم ایمان به غیب با عنوان "ولایت" دومین باور در فرهنگ جهاد است، تصریح کرد: ولایتمداری به عنوان مصداق راهنمای ایمان به غیب است؛ انسان باید فهم اولویت را به عنوان منطق ولایت پذیری متوجه شود؛ خداوند با توجه به عصمت و علم الهی،ائمه معصومین(ع) را به عنوان ولایت معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه ولایتمداری یکی از پایه های جهاد است، ابراز داشت: اقتدای به ولایت مهم ترین مسئله ولایتمداری است؛ "پرسش قبل از عمل"، "اطاعت و همراهی حین عمل" و "استقامت تا پایان عمل" سه گام ولایت مداری است.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث انگیزه سازی در بحث جهاد، اظهار داشت: "معامله با خداوند"، "تعامل با خلق خدا در دنیا و محاسبه در آخرت" و "معامله با خود" سه انگیزه برای جهاد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: برخی در دنیا خود را به ثروت و شهوت می فروشند اما شهدا با خدا معامله کردند.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد زمینه ساز افزایش ارزش انسانی است، ابرازداشت: مدرسه جهاد و شهادت هیچ محدودیت زمانی، مکانی، سنی، جنسی و سوءپیشینه ندارد.

این کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با اشاره به اینکه جهاد منحصر به جنگ نیست، اظهار داشت: فرهنگ جهاد و شهادت در سه حوزه "جهاد اصغر"،"جهاد اکبر در میدان نفس" و "جهاد کبیر در میدان زندگی" باید عملیاتی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه دفاع مقدس مصداق جهاد اصغر بود، ابراز داشت:شهدا برای حفظ دین از ولایت اطاعت کردند و جان خود را دادند.

وی با بیان اینکه امروز در دشمن در میدان زندگی با الگو وارد شده است، اظهار داشت: دشمن با ارائه الگوهای غلط در پوشش، خوراک، شادی و ازدواج به دنبال تغییر سبک زندگی است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا در پایان خاطرنشان کرد: دستاورد فرهنگ جهاد باید تبیین سبک زندگی مبتنی بر دین باشد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha