شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان

حوزه/ یک ائتلاف بین المللی علمای شیعه از کشورهای مختلف اسلامی چون ایران، عراق، کویت و هندوستان به اتفاق آرا اعلام کردند که حکم «سه طلاقه» در یک مجلس غیراسلامی بوده و بایستی آگاهی درباره این حکم توسط روحانیون، امامان جماعت و ائمه جمعه به مردم ارائه شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک ائتلاف بینالمللی علمای شیعه از کشورهای مختلف اسلامی چون ایران، عراق، کویت و هندوستان در همایش بینالمللی تشیع در شهر لاکنو در هندوستان، به اتفاق آرا اعلام کردند که حکم «سه طلاقه» در یک مجلس غیراسلامی بوده و بایستی آگاهی درباره این حکم توسط روحانیون، امامان جماعت و ائمه جمعه در مدارس علمی و مجالس مذهبی مختلف به مردم ارائه شود.

این هیات بینالمللی اعلام کردند که آموزش تودهها در مقابل احکام ناخواسته گامی است که باید تسریع شود.

با توجه به بالا رفتن تقاضا برای افزایش سطح آگاهی در مسائل مربوط به تشیع در مناطق هندوستان، در این همایش همچنین قرار شد کمیتهای از علمای اسلامی تشکیل شده و بلافاصله اقدام به بررسی دلایل ترویج این حکم غیراسلامی در میان مسلمانان هند شود. گفته میشود که شیعیان به حکم «سه طلاقه» در یک مجلس عقیده ندارند.

برایه این گزارش به نقل از timesofindia، مولوی سیف عباس نقوی در این باره گفت: ما وظیفه داریم که پیام تشیع را در مدارس و در منطقه وسیعی گسترش دهیم تا به گوش دسته وسیعتری از مسلمانان برسد. در شهر لاکنو هندوستان بعضی از ملاهای بی‌کفایت به اسم دین و به خاطر گفتن کلمه «سه طلاقه» توسط یکی از طرفین، از مسلمانان اخاذی میکنند که این کاملا مخالف قوانین اسلامی است. زمانی طلاق انجام میشود که هر دو طرف دعوا در این امر رضایت داشته، پیش از آن تلاشهای لازم برای آشتی انجام شده، و در حضور شاهدان طلاق انجام شود. ما بایستی مردم جامعه را از روش درست طلاق دادن آگاه کنیم.

خاطر نشان می شود همایش شیعیان شهر لاکنو به مناسب افتتاح مدرسه ابوطالب برگزار شد.

در این همایش علمای شیعه، با اشاره به این که مدارس علمی در سالهای اخیر با تنگ نظری روبرو بودهاند، به این نتیجه رسیدند که چنین مدارسی میتوانند آگاهی درست درباره چهره حقیقی اسلام علیه تروریسم را ایجاد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha