پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جبهه مقاومت

حوزه/ در طی دفاع مقدس، سوریه انبار تسلیحات خود را به روی ایران باز گذاشت و امروز با وجود مسائل سیاسی و استراتژیکی غرب آسیا، باید دین خود را به جبهه مقاومت ادا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تربت حیدریه، حجت الاسلام محمد صادقی سرایانی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در نشست بسیج اساتید تربت حیدریه، خیال و تصور باطل صدام ملعون را پیش از آغاز جنگ بر فتح 6 روزه تهران دانست و گفت: او فقط در خرمشهر با مقاومت 45 روزه نیروهای مردمی و سایر قوای مسلح در عین استفاده از تسلیحات مدرن مواجه شد.

وی با اشاره به کمک کشور هایی که در صعنت نظامی دنیا فعالیت داشته اند، تصریح کرد: بسیاری از کشور های ارتجاع عرب همچون عربستان، امارات و کویت به صدام بالغ بر صد میلیارد دلار کمک کردند تا در جنگ پیروز شود و با این وجود ما از 44 کشور دنیا اسیر گرفتیم و آنان به این ذلت و خواری افتادند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تا سال 1349 شمسی بالغ بر سه میلیون از خاک ایران به دیگر کشور ها تعلق گرفته بود، ابراز کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران را نیز از دست ندادند.

حجت الاسلام صادقی سرایانی با اشاره به انهدام 238 هواپیمای عراقی در جنگ تحمیلی یادآور شد: در طی جنگ تحمیلی 18 هزار مستشار نظامی در سیستم هوایی رژیم بعثی و 52 هزار مستشار نظامی اعم از آمریکایی، شوروی سابق و اسراییلی همراه و همیار صدام ملعون بودند اما نتوانستند برابر غیورمردان انقلابی بایستند.

تهاجم فرهنگی امروز پیچیده تر از جنگ تحمیلی است

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تهاجم فرهنگی امروز را به مراتب پیچیده تر از دوران دفاع مقدس دانست و اساتید را افسران جنگ نرم خواند که وظیفه خطیری در راستای تربیت فرزندان انقلابی بر عهده دارند.

وی افزود: آمار هایی که از جزییات جنگ تحمیلی به دست می آید، همه مبین آن است که رزمندگان جان بر کف جانفشانی و با دلاوری و رشادت های خود، تمام ترفند های دشمنان برای ورود به خاک ایران اسلامی را خنثی کردند و حماسه ای به یادماندنی را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساندند.

حجت الاسلام صادقی سرایانی با بیان این که در طی جنگ تحمیلی علی رغم همراهی جهان با اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به صدام ملعون، سوریه انبار تسلیحات و مهمات خود را به روی ایرانیان باز گذاشت، اظهار کرد: با وجود مسائل کلیدی سیاسی و استراتژیکی غرب آسیا، امروز باید دین خود را به آنان ادا کنیم.313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha