پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خاتمی مصاحبه با حوزه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه منبر، خطابه و محراب جای سخنان جناحی، باندی و سلیقه ای نیست، گفت: از عزیزان مبلغ انتظار می رود مبانی انقلاب را مطرح کرده و از ورود به مسائل دیگر خودداری کنند.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام تبلیغ مبلغان حوزه های علمیه، اظهارداشت: فرصت تبلیغی دهه نخست محرم، دهه پایانی ماه صفر، ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت ها از فرصت های مغتنم و قدردانستنی برای نشر دین و معارف عترت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایام تبلیغ برای حوزه، فضلا و طلاب فرصت تعطیل نیست، تصریح کرد: ایام تبلیغ فرصت نشر علم دین به جامعه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: بهره برداری شایسته از فرصت های تبلیغی یکی از مصادیق سودرسانی علمی عالم به جامعه است.  

آیت الله خاتمی با اشاره به آیه 39 سوره احزاب «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا»، اظهار داشت: قرآن سخن از رسالات دارد و این مسئله را به صورت "جمع" آورده است؛ یعنی مبلغان دین در عرصه تقویت باورها و اعتقادات، مباحث اخلاقی و تقویت مبانی نظام اسلامی دِین خود را ادا کنند.

این عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه از مبلغان محترم انتظار بصیرت افزایی در جامعه است، تصریح کرد: تبیین معیار حق از باطل و درست از نادرست، معرفی دشمن و ایده های دشمن در حقیقت بصیرت افزایی است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مبلغان در منابر دین به بیان اخلاق، معنویت و سیاست اهتمام داشته باشند، اظهار داشت: البته بیان مسائل سیاسی در چارچوب رهنمودهای ولایت باشد؛ رهنمودهای ولایت فراجناحی است؛ اگر کسانی هم این رهنمودها را جناحی بنامند، به این معناست که رهنمودهای ولایت را نمی پسندند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه مبلغان محترم می دانند که منبر، خطابه و محراب جای سخنان جناحی، باندی و سلیقه ای نیست، خاطرنشان کرد: منبر، محراب و خطابه جای طرح مبانی انقلاب است و از عزیزان مبلغ انتظار می رود مبانی را مطرح کرده و از ورود به مسائل دیگر خودداری کنند.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha