جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون استاندار قم

حوزه/ معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: اگر امروز شاهد وجود، حرکت و پویایی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر هستیم، تنها عاملش قیام امام حسین (ع) و شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهداء است.

احد جمالی در آستانه آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است و با توجه به آیه «  يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ يُسارِعُونَ فِي الْخَيْراتِ وَ أُولئِکَ مِنَ الصَّالِحينَ » وظیفه و رسالت انسان را روشن می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم افزود: اگر امروز شاهد ماندگاری این فریضه الهی و سنت ائمه اطهارعلیهم السلام هستیم تنها علتش را می توان در قیام امام حسین(ع) و اینکه حضرت به طور علنی اعلام کردند که برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، جستجو کرد.

وی برضرورت نهادینه‌سازی فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر توسط دستگاه‌های اجرای تاکید کرد و گفت: برخی دستگاه‌ها مانند دستگاه‌های فرهنگی مأموریت برون سازمانی دارند تا درون جامعه را مدیریت کنند.

جمالی با بیان اینکه قم در این زمینه در میان سایر استان ها با موفقیت نسبی همراه بوده است، افزود: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ارتقای کارمندان دولت پیگیری می‌شود و دولت به طور رسمی بخشنامه کرده است کارمندان دولت در زمینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر آموزش‌های لازم را فراگیرند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد: همه افراد به امر به معروف و نهی از منکر نیاز دارند، هر فردی ممکن است کم توجهی و لغزش داشته باشد، اگر هر کسی امر به معروف و نهی از منکر را مسؤولیت خود بداند و این فرهنگ را ترک نکند، جامعه اصلاح می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از مباحث اساسی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر است، اظهارداشت: در اجتماع مسائل جدیدی اتفاق می‌افتد، به عنوان مثال ممکن است ندانند این برخورد فرد در فضای مجازی جرم بوده، بنابراین نقش آموزش در این بخش حائز اهمیت است.

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر می باشند، تصریح کرد: دولت، دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها را موظف کرده است تا همکاری لازم را با ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

جمالی تاکید کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اصول مترقی اسلامی در ارتباط متقابل اجتماعی است و رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی بر این مسئله دارند.

وی گفت: دولت درباره مسئله امر به معروف و نهی از منکر به تمام دستگاه‌ها اعلام کرده تا نسبت به تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و تقویت و حمایت آن با هماهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

جمالی بیان داشت: اگرچه مسئله امر به معروف و نهی از منکر به همه آحاد مردم و دستگاه‌ها مربوط است ولی موضوعیت تخصصی آن بیشتر به دستگاه‌های تبلیغاتی و فرهنگی کشور باز می‌گردد.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم به آموزش کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: در بخشنامه ابلاغی دولت بر این مسئله تاکید شده است که تمام کارمندان دولت باید آموزش لازم را درباره امر به معروف و نهی از منکر بگذرانند که این قضیه انجام شده و تداوم دارد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha