چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امر به معروف

حوزه/معاون امر به معروف و نهی از منکراستان قم گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی و توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکنون در بیش از ۱۱۰ مسجد از مساجد قم شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین احمدی قمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: عمده کار این معاونت در خصوص مردم است و شوراهای امر به معروف را در مساجد، هیئات و اصناف تشکیل داده است، امروز 64 اتحادیه در قم وجود دارد که در اکثر آنها شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

وی افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر در بیش از 110 مسجد از مساجد قم، تشکیل شده است، همچنین گروه‌هایی مانند سمن ها، مجمع رهروان امر به معروف، بشیر و ... که به صورت خودجوش توسط مردم تشکیل شده است، با این معاونت هماهنگ هستند و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در این تشکل‌ها تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی ادامه داد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی، گروه‌های اصناف در پاساژها و مجتمع‌های تجاری تشکیل شده است که فعالیت آنها چشمگیر است.

معاون امر به معروف و نهی از منکر مردم به دولت و مردم تصریح کرد: یکی از نقص‌های اساسی که در جامعه ما در بخش اطلاع رسانی وجود دارد، بخش صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب است که متأسفانه به طور شایسته به فرهنگ سازی و راهنمایی مردم به امر به معروف و نهی از منکر نپرداخته اند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی بیان داشت: رسانه‌ها باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را به مردم اطلاع‌رسانی کنند، رسانه‌ها از جمله صدا وسیما، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها باید نسبت به این دو فریضه الهی حساس باشند و به این دو امر بپردازند.

وی گفت: اگر در جامعه یک بیماری مسری شایع شود، همه مردم از جمله مسئولین و عموم مردم برای مقابله با این بیماری بسیج می‌شوند، در حالی که بحث منکر در جامعه از بیماری‌های مسری بیشتر است و رسانه‌ها باید مسائل چالشی در این مبحث داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی ادامه داد: بخش عمده مشکلات جامعه ما خود مردم هستند، متأسفانه اکثر مردم ما در برابر منکرات جامعه بی‌تفاوت هستند و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و یا منکرات را پیگیری نمی‌کنند.

معاون امر به معروف و نهی از منکر  استان قم بیان داشت: مسئولین باید مصادیق معروف و منکر را در بخش‌های مختلف جامعه بیان کنند تا مردم با منکرات جامعه آشنا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی افزود: شاید یک درصد مردم در جامعه تخلف کنند و باعث ایجاد منکر شوند، ما 35 هزار واحد صنفی در قم داریم که شاید کمتر از یک درصد آنها به ترویج منکر بپردازند و تخلف کنند که باید منکرات برای آنها بیان شود و این مسائل پیگیری شود.

وی اظهارداشت: بخش عمده مشکلات جامعه ما خود مردم هستند، ما توقع داریم که جامعه بدون کمک مسئولین و دولت، یک جامعه آرمانی و بدون منکر باشد، اما متأسفانه اکثر مردم ما در برابر منکرات جامعه بی‌تفاوت هستند و هیچ عکس‌العملی نشان نمی دهند و یا منکرات را پیگیری نمی کنند.

معاون امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: اگر مردم تخلفی در اداره، نهاد و یا صنفی دیدند، می‌توانند با سامانه 197 و در صورت مسائل امنیتی با سامانه 115 تماس بگیرند و این منکر و یا تخلف را پیگیری کنند، اگر مردم در برابر منکرات موجود در جامعه عکس العمل نشان دهند، قطعا تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی با بیان این که رسانه‌ها بالاترین هدایت کننده جامعه هستند، اظهار داشت: اگر رسانه‌ها به عنوان چشم و صدا و بلندگوی جامعه نباشند، جامعه به انحراف کشیده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: رسانه‌ها بزرگ ترین و مطمئن ترین کانال اطلاع رسانی در جامعه هستند که وظیفه دارند مردم را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر آگاه کنند تا مطالبات خود را از مسئولین بخواهند.

پایان پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha