جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشهدی بافان

حوزه/ یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: جنگیدن با باطل محدود به زمان و مکان نیست و دروس حوزوی و دانشگاهی نیازمند گنجاندن مباحث مربوط به تبیین ۸سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ حاج کاظم مشهدی بافان، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه معصومیه یزد اظهار کرد: هر چند سالیان زیادی از جنگ تحمیلی می‌گذرد اما مردم ما روز به روز برای دریافت و فهم آن ایام اشتیاق بیشتری نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ عده‌ای ضعف ما را در نبود امکانات و تجهیزات می‌دانستند، اما در مقابل عده‌ای فرماندهان از جمله شهید حسن باقری به ایمان محوری تأکید می‌کردند و الگو گیری از فرهنگ عاشورا را رمز پیروزی می‌دانستند .

جانباز دفاع مقدس با تأکید بر ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه و عدم غفلت از آن، گفت: گنجاندن سرفصل‌هایی برای تبیین و چرائی جنگ در سیستم آموزشی حوزه و دانشگاه ضروری به نظر می‌رسد.

مشهدی بافان در ادامه افزود: اقدامات انقلابی امام(ره) در سه اقدام کلی یعنی اخراج محمدرضا شاه از کشور، تأسیس نظام اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه ) خلاصه می‌شد.

وی این سه اقدام را شامل پنج فعالیت جزئی‌تر یعنی وقوع انقلاب اسلامی، تأسیس نظام اسلامی، ایجاد دولت اسلامی، تحقق جامعه اسلامی و تمدن اسلامی دانست و تصریح کرد:  ان شاءالله این انقلاب به  ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه ) منجر می‌شود که در حال حاضر کشور ما در مرحله ایجاد دولت اسلامی قرار گرفته است و برای تحقق آن به فعالیت گسترده و مستمر افسران جنگ نرم که شامل همه افراد جامعه است، نیازمند است.

یادگار هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: عده‌ای مخالف با حضور نیروهای ما در عراق و سوریه اند حال آنکه برای رسیدن به تمدن اسلامی می بایست جامعه اسلامی محقق شود که در آن مرحله جنگ با باطل محدود به مرز و مکان خاصی نمی‌شود.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha