جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: امروز هم خط امام حسین(ع) وجود دارد و هم خط یزید، نمی‌شود به زبان حسینی بود، ولی عمل یزیدی. باید با تمام وجود عاشورایی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، شامگاه پنج‌شنبه در مهدیه خمینی‌شهر با بیان این که توبه عملی روش اصلاح و نجات جامعه است، ابراز داشت: توبه دوربرگردان اشتباهات گذشته است، هرلحظه بنده گناهکار اراده کند خداوند دور برگردان جلوی ما فراهم می‌کند، لذا ولایت مداری و توبه عملی دو شرط مهم خروج از گناه و غفلت است. 

وی با بیان اینکه انسان‌ها اگر در ولایت الهی باشند، همیشه در نور حرکت می‌کنند، ولی کسانی که در ولایت طاغوت باشند، همیشه در انحراف و تاریکی به سرمی ببرند، گفت: دشمن مطمئن است نمی‌تواند اسم اسلام را از ما بگیرد، ازاین‌رو تلاش می‌کند تا به نام اسلام و رفتار غیر اسلامی به ما ضربه بزند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که جامعه امروز در حال جدا شدن از واقعیت کربلاست، گفت: عاشورایی بودن با عافیت‌طلبی سازگاری ندارد، امروز بسیاری از مردم عافیت‌ طلب شده‌اند و فرهنگ دنیاگرایی، شهرت، ثروت، ریاست و ...  در جامعه ما در حال رشد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه در دین اسلام چیزی به نام خانه سالمندان و خانه ایتام نداریم و این امور برگرفته از الگوی غرب است، ادامه داد: پدر و مادر در دین اسلام از جایگاه بالائی برخوردارند و فرزندان و خانواده‌ها باید برای نگهداری پدر و مادر و یتیمان از هم سبقت بگیرند. البته اشکالی ندارد مراکزی با حمایت دولت و خیرین وظیفه نگهداری سالخوردگان بی‌سرپرست و بدونِ فرزند را به عهده بگیرند.

وی با بیان این که اگر قرار است حسینی زندگی کنیم و حسینی محشور شویم، باید خود را اصلاح کنیم، ابراز داشت: در شرایط کنونی  می‌خواهیم اسلامی رفتار کنیم، ولی حاضر به پرداختن هزینه و عمل به دستورات دین اسلام نیستیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: امروز هم خط امام حسین(ع) وجود دارد و هم خط یزید، نمی‌شود به زبان حسینی بود، ولی عمل یزیدی. باید با تمام وجود عاشورایی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه قرآن گنجینه سعادت دنیا و آخرت است، بیان کرد: باید قرآن در جامعه ما از مهجوریت خارج شود. برخی برای غذای شکم حاضرند خیرات کنند، ولی برای تقویت غذای معرفت و روح هزینه و خیرات نمی‌کنند.

وی  در پایان با تاکید بر این که باید در عمل حسینی بود، تصریح کرد: عمل به دستورات قرآن و عترت تنها راهکار دستیابی به سعادت است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha