شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا در پاسخ به شبهه ای مبنی بر اینکه چرا رزمندگان به سوریه می روند و مگر قرار است از کشور دیگری دفاع کنیم، گفت: اعزام رزمندگان به سوریه و عراق، دفاع از این کشورها نیست بلکه دفاع از اسلام است؛ امروز جنگ اسلام و کفر در سرزمین سوریه و عراق است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شامگاه جمعه در مراسم عزاداری شب پنجم محرم در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه استفاده از فرمول برون رفت ضلالت یکی از بهترین دستاوردهای واقعه عاشورا و کربلاست، اظهارداشت: امام حسین(ع) جان و هستی خود را فدا کرد تا نه تنها مردم آن زمان، بلکه مردم در طول تاریخ از زندان جهالت و سرگردانی ضلالت نجات یابند.      

وی با اشاره به اینکه مردم در برابر صراط مسقیم به عنوان مسیر بندگی ، سه گروه هستند تصریح کرد: گروهی پذیرنده صراط مستقیم هستند و نعمت هدایت را می پذیرند؛ گروهی با صراط مستقیم می جنگند و بخش کثیری نیز سرگردان می باشند.     

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه مسلمانان زمان امام حسین(ع) سه گروه بودند، ابراز داشت: گروه اندکی طرفدار امام حسین(ع) بودند و نماز زندگی را پشت سر ایشان خواندند؛ گروهی نیز نماز زندگی خود را پشت سر یزید خواندند اما گروه کثیری که سرگردان بودند، نماز زندگی خود را فردی خواندند و تماشاگر ماندند.

وی با اشاره به دو تلاش خاص جبهه باطل در درگیری با حق، گفت: تلاش نخست باطل این است که مردم را به سوی خود ترغیب کند اما اگر نتوانست تلاش دوم خود را می کند مردم طرفدار حق هم نباشند و تماشاگر بمانند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و یزید در تاریخ تبدیل به یک جریان شدند، اظهار داشت: یزیدیان امروز آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند.

*امروز برخی به آغوش یزیدیان زمان می روند

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه امروز بعضی افراد به آغوش یزید زمان رفته اند اما یزید دیروز را لعنت می کنند؛ ابراز داشت: همچنین این افراد عادت ندارند امام امروز را بشناسند و می خواهند بگویند ما دوستدار امام دیروز هستیم و یقین بدانید این افراد حقه باز هستند و این نوعی ضلالت است.   

*تماشاگران جنگ حق و باطل اهل ضلالت هستند

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه امروز بخشی از مردم زمان ما طرفدار هیچ یک از دو جبهه حق یا باطل نیستند، اظهار داشت: بعضی افراد در دوران امام حسین(ع) فکر می کردند خیلی زرنگ هستند که وارد دعوای امام حسین(ع) و یزید نشدند و فقط تماشاگر ماندند اما آیات قرآن، زیارت عاشورا و کلام ائمه معصومین(ع) می فرماید همه افراد اهل جبهه حق یا باطل هستند و تماشاگران نیز در جبهه باطل قرار دارند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا به دنبال جلب نظر افراد به سوی خود و اسرائیل است، ابراز داشت: آنها تلاش خود را می کنند اگر کسی طرفدار آنها نشد، حداقل طرفدار مردم فلسطین، لبنان، یمن، بحرین، سوریه و عراق هم نشود.

*کسانی که شعار «جانم فدای ایران» سر دادند دروغ می گویند

این کارشناس برنامه های معارفی رسانه ملی افزود: چشم ما روشن که برخی افراد در کشور امام زمان(عج) و خاستگاه اسلام ناب محمدی شعار «نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران» سر می دادند؛ این افراد دروغ می گویند که جان خود را فدای ایران می کنند؛ درباره کسانی که این شعار را سر دادند تحقیق میدانی شود که آیا در هشت سال دفاع مقدس که ایران مورد تجاوز قرار گرفته بود، یک روز حضور در جبهه دارند؟

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه کسانی به جبهه هشت سال دفاع مقدس رفتند که شعار آنها «هم غزه، هم لبنان؛ جانم فدای اسلام» بود، اظهار داشت: ؛ این افراد در هر نقطه عالم که اسلام در خطر باشد، حضور خواهند داشت.

*حضور مدافعان حرم در سوریه دفاع از اسلام است

وی در پاسخ به شبهه ای مبنی بر اینکه چرا رزمندگان به سوریه می روند و مگر قرار است از کشور دیگری دفاع کنیم، گفت: اعزام رزمندگان به سوریه و عراق، دفاع از این کشورها نیست بلکه دفاع از اسلام است؛ امروز جنگ اسلام و کفر در سرزمین سوریه و عراق است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه قطعات مثبت و منفی تاریخ همواره تکرار می شود، اظهار داشت: یکی از زیباترین قطعات مثبت تاریخ در واقعه کربلا یاوری یاران امام حسین(ع) است و هرچه داشتند برای اسلام و امام زمان خود گذاشتند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قطعه زیبا و نورانی یاوری یاران امام حسین(ع) در هشت سال دفاع مقدس تکرار شد، ابراز داشت: رزمندگانی که در دفاع مقدس بودند، نه تنها امام زمان(عج) خود را مشاهده نکردند بلکه بسیاری از آنها نائب امام زمان(عج) را نیز ندیدند.

*علاقه جوانان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س)

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به بخشی از سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مردم مومن و خداجوی ما از مردم زمان پیامبر(ص) برتر بودند، اظهار داشت: امروز رزمندگان و شهدای مدافع حرم تکرار ایثارگران دوره دفاع مقدس هستند؛ امروز همچون زمان دفاع مقدس که جوانان برای حضور در جبهه التماس می کردند، روزی نیست که جوانی سراغ بنده نیاید و درخواست نکند که به خانواده ها بگویید برای اعزام به سوریه اجازه دهند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد عشق جوانان برای دفاع از حرم حضرت زنیب(س) هستیم، گفت: چندین هزارنفر در نوبت هستند که فقط به آنها اجازه داده شود یک سفر برای دفاع از حرم داشته باشند.  

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه قطعات زشت تاریخ کربلا نیز قابل تکرار است، ابراز داشت: باید به شکل عمیق به تاریخ نگریست که چگونه در کربلا با پاره تن رسول خدا رفتار کردند؛ دشمنانی که مردم را از امام حسین(ع) جدا کردند، همه تجارب خود را به دشمنان ما داده اند تا از امام زمان(ع) جدا شویم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به یک مصداق تجربه منتقل شده دشمن دیروز به دشمن امروز اشاره داشت و گفت: عمرو عاص برای تضعیف کردن کارایی امیرالمومنین(ع) به معاویه پیشنهاد کرد «کاری کن چشم ها، علی(ع) را نبیند؛ گوش ها کلام علی(ع) نشوند و به دروغ و شایعه بپرداز»؛ شایعه دشمن به قدری بود که وقتی امیرالمومنین(ع) به شهادت رسید برخی با تعجب گفتند مگر علی(ع) نماز می خواند!

*دشمن می خواهد روحانیت را از چشم مردم بیاندازد

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) را که معصوم بود بدین شکل از چشم ها انداختند، ما طلبه ها و ولایت فقیه که معصوم هم نیستیم و بهتر می توانند ما را از چشم ها بیاندازند.

این استاد حوزه علمیه افزود: دشمنان امروز همان سیاست عمروعاص را در دستور کار خود قرار دادند با این تفاوت که در آن دوران ماهواره، اینترنت، فضای مجازی و بنگاه های خبررسانی وجود نداشت.

*امروز علیه روحانیت در خط رهبر، دروغ پردازی می کنند

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه امروز دشمن تلاش می کند تا نسل جوان عبا و عمامه روحانی را مشاهده نکند، اظهار داشت: امروز آنقدر دیدنی و شنیدنی ایجاد کرده اند که جوانان فرصت دیدن و شنیدن حرف های یک روحانی را نداشته باشند؛ امروز شبکه های ماهواره ای و سایت های دشمن علیه رهبری و روحانیت خط رهبر دروغ پخش می کنند.    

وی افزود: بسیاری از تلاش های دشمن موجب شده که نسل جوان نسبت به روحانیت برداشت اشتباهی داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: دستگاه بنی امیه، امام حسین(ع) را به عنوان عامل مزاحم معرفی کرد تا مردم آن زمان به روال طبیعی با مزاحم مقابله کنند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه این قطعه زشت تاریخ نباید تکرار شود، افزود: امروز دشمن به دنبال این است جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، روحانیت و مرجعیتی که راهنمای مردم ایران بوده را به عنوان مزاحم معرفی کند تا مردم عامل مزاحم را از سر راه بردارند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha