سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه آثار خدا در سراسر دفاع مقدس مشاهده می شد، گفت: متاسفانه امروز خدا در بازار، خیابان، ادارات و سراسر زندگی ما کمرنگ است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری  در مراسم عزاداری شب هشتم محرم در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه اسلام دینی است که از طرف خدا نازل شده و باید براساس سلیقه خدا، پیامبر و اهلبیت(ع) باشد، اظهار داشت: اگر اسلام به سلیقه نفس، مردم و دشمن شد، موجب سعادت، حمایت و شفاعت نمی شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری مجالس امام حسین(ع) صرفا روایت قصه کربلا و گریستن نیست، تصریح کرد: بزرگداشت عزای حضرت سیدالشهدا(ع) برای این است که در جاری کربلا بمانیم و ثابت قدم باشیم.

این محقق حوزه علمیه با اشاره به اینکه برای گام گذاشتن در مسیر اسلام براساس سلیقه خدا، پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) نیاز به ایمان غیب است، ابراز داشت: بزرگ ترین امتیاز شهدا این بود که براساس ایمان به غیب جان خود را وسط گذاشتند و از مرگ نترسیدند؛ کسانی که شهید شدند جان خود را با خدا و حیات ابدی قیامت معامله کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه آثار خدا در سراسر دفاع مقدس مشاهده می شد، اظهار داشت: متاسفانه امروز خدا در بازار، خیابان، ادارات و سراسر زندگی ما کمرنگ است؛ شهید حجت الاسلام میثمی می گفت «قدرت انسان ها به اندازه داشتن امکانات نیست، بلکه به اندازه اتصال با خداست».

وی با اشاره به اینکه امروز برخی افراد به دنبال اتصال با رئیس، مدیر، پولدار و افراد مشهور هستند، گفت: همه در جبهه های دفاع مقدس تلاش می کردند به خدا وصل شوند و اسباب اتصال با خدا را پیدا کرده بودند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه نماز، مسجد؛ قرآن و نمازشب اسباب ارتباط با خدا در دفاع مقدس بود، اظهار داشت: در حالی که امروز برخی جوانان دچار مشکلات روحی هستند، رزمندگان با نمازشب و قرآن شارژ روحی می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه شهدا خدا، پیامبر(ص)، اهلبیت(ع) و نائب امام زمان را باور کردند، ابراز داشت: شهدا، حیات طیبه را بر گناه و ظلم محدود در دنیا و عذاب نامحدود در آخرت ترجیح دادند.

وی با بیان اینکه خدمت به خلق خدا زحمت و اذیت دارد، گفت: برخی افراد همواره قدرشناس شهیدان و جانبازان نیستند، اما ایثارگران پاداش خود را در آخرت خواهند گرفت.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهدا با خدا معامله کردند، اما برخی افراد با مردم و دنیا معامله می کنند، خاطرنشان کرد: کسی که رهروی امام حسین(ع) و شهدا باشد، باید با خدا و قیامت معامله کند.

انتهای پیام/313/33               

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha