شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش «پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام» در گنبدکاووس

حوزه/ رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان این که کسی بهتر از مرجعیت نمی توانست پیش گام مقابله با پدیده شوم تکفیر باشد، گفت: دشمن با حربه تکفیر بزرگترین خنجر را بر پیکر امت اسلامی وارد آورد تا بتواند جلوی موج بیداری اسلامی را بگیرد.

به گزارش خبرنگاز خبرگزاری«حوزه» از گنبدکاووس، حجت الاسلام علی خیر خواه، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، صبح امروز در «همایش پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام»، در گنبد کاووس، تکفیر را خطری جدی برای جهان اسلام و بشریت دانست و گفت: در شرایطی که همه پیروان اسلامی به دنبال حفظ وحدت و تقویت اتحاد هستند، متاسفانه جهان اسلام با پدیده شوم تکفیر شده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تاکید بر این که تکفیر خطری برای جهان اسلام و بشریت است، ابراز داشت: در رابطه با تقویت تکفیر تلاش های زیادی از سوی دنیای استکبار و مرتجعین منطقه صورت گرفته و دلیل این تلاش ها خطری است که دشمنان اسلام از گسترش اسلام گرایی و بیداری اسلامی احساس کرده اند.

وی تصریح کرد: دشمن با حربه تکفیر بزرگترین خنجر را بر پیکر امت اسلامی وارد آورد تا بتواند جلوی موج بیداری اسلامی را بگیرد و پرژوه اسلام هراسی را توسعه دهد.

حجت الاسلام خیرخواه افزود: دشمنان گرو های تروریستی تکفیری و انحرافی را در جهان اسلام راه انداخته اند و تیشه به ریشه اسلام می زنند، لذا کسانی باید پیش قدم باشند تا از مزرها و حدود فرهنگ اسلامی حفاظت کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان این که کسی بهتر از مرجعیت نمی توانست پیش گام مقابله با پدیده شوم تکفیر باشد، گفت: در ایران با ابتکار و حمایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، کنگره عظیم مقابله با خطر تکفیر برگزار شد و در ادامه آن نیز سه همایش در سال جاری، در سه استان برگزار گردید.

حجت الاسلام خیرخواه، «اتحاد و تقویت وحدت» و «تشریح مبانی انحرافی جریانات وابسته به صهیونیزم» دو راهکار مقابله با گروه های تکفیر دانست و بیان داشت: بهترین اشخاصی که می توانند این درد را علاج و جامعه را بیدار کنند، بزرگان و علما هستند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور بر ضرورت تقویت وحدت امت اسلامی تاکید کرد و گفت: استان گلستان نمونه ای است که تحت لوای قرآن و توحید، وحدت در آن حاکم است.

وی در پایان با تقدیر از حضرت آیت الله مکارم شیرازی و شرکت نمایندگان معظم له در این همایش، ابراز امیدواری کرد: علمای اسلام یکدل و یکصدا در برابر پدیده شوم تکفیر، بایستند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha