چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله نور مفیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان تاکید کرد: و تکفیری ها می خواهند بنیان اسلام را از بین ببرند و اگر کسی که می تواند، در مقابل این جریان ایستادگی نکند، قطعا مرتکب گناه شده و این اعظم معاصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از گنبد کاووس، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امروز در همایش «پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام» در گنبد کاووس،  با اشاره به آیه «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ... / شما (مسلمانان حقیقی) نیکوترین امتی هستید که پدیدار گشته‌اید (برای اصلاح بشر، که مردم را) به نیکوکاری امر می‌کنید و از بدکاری باز می‌دارید و ایمان به خدا دارید...(آل عمران/ 110)»، گفت: خداوند در این آیه امت اسلامی را به بهترین شکل معرفی کرده و مسئولیتی سنگین نجات بشریت را برای این امت مشخص می کند.

وی در ادامه با اشاره به جنایات تکفیری ها، افزود: مسئله تکفیر در طول تاریخ سابقه دارد و شاید حتی به شکل وارد شدن به میدان عمل و غارت و کشتن هم بوده است، منتها یک گروه قلیل بودند و در تاریخ اسلام منزوی شدند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: جریان تکفیری امروز از یک مسئله داخلی و اعتقادی خارج شده است، وجود این گروها و جنایات آنها در بلاد اسلامی به ما می فهماند که نوع این تکفیر با تکفیر موجود در تاریخ متفاوت است، چرا که جنایات از نظر آنها هیچ مرزی ندارد و متاسفانه به نام اسلام همه اینها را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: انسان هوشمند و عاقل می فهمد که جریان تکفیری فعلی، دنباله تکفیر موجود در امت اسلامی نیست و با اندکی تامل در اندیشه و حامیان این جریان در می یابد که دست دشمنان در کار است.

آیت الله نور مفیدی با تاکید بر این که دشمنان از اسلام و نفوذ آن وحشت دارند، ابراز داشت: شکی نیست که جریان تکفیری به دنبال آن است که آبروی اسلام را ببرد، چه با حمله به عقاید و چه به حمله به نبی اکرم(ص) و ...

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: علما باید چهره نورانی اسلام را نشان دهند و همه دنیا را متوجه اسلام حقیقی کنند و با این ابتلاء (جریان تکفیری) که بدترین ابتلا است، مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تاکید کرد:  علما باید دست به دست هم بدهند و امت اسلامی را روشن کنند و دنیا بدانند چهره نورانی اسلام از این مسائلی که در حال اتفاق افتادن است، مبراست.

وی در ادامه افزود: نکته مهم این است که وحدت امت اسلامی باید تقویت شود؛ وقتی دنیای کفر و اسلام با تشویق عوامل داخلی با اسلام مبارزه می کنند، همه باید دست به دست هم دهیم و از دینمان دفاع کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

آیت الله نور مفیدی خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام و تکفیری ها می خواهند بنیان اسلام را از بین ببرند و اگر کسی که می تواند، در مقابل این جریان ایستادگی نکند، قطعا مرتکب گناه شده و این اعظم معاصی است، چرا که خدا، اسلام و پیامبر(ص) از ما توقع دارند که در مقابل این جریان ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان گفت: باید تکفیری ها را طرد کنیم و بدون هیچ ترسی بگوییم که اینها مسلمان نیستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha