پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علمای شیعه و سنی استان گلستان

حوزه/ در دومین روز همایش «پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام» در استان گلستان، نشست «جریان های تکفیری و پیامدهای آن در عصر حاضر»، به صورت کارگاهی، در موسسه فرهنگی میرداماد شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، در دومین روز از برنامه های همایش «پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام» در گنبد کاووس، نشست «جریان های تکفیری و پیامدهای آن در عصر حاضر»، به صورت کارگاهی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور، و ائمه جمعه و جماعت اهل سنت غرب استان گلستان، امروز چهارشنبه 29 مهرماه، در موسسه فرهنگی میرداماد شهرستان گرگان برگزار شد.

در این همایش ابتدا حجت الاسلام نور علی دیلم، رئیس اداره فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، ضمن خیر مقدم به حاضرین، گفت: آنچه امروز به عنوان تکفیر می شناسیم، ساخته دشمنانی است که هدف آنها نابودی اسلام با سلاح اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی است.

وی با اشاره به نقش اتحاد و لزوم هوشیاری علمای بلاد گفت: فتوای مقام معظم رهبری نسبت به تحریم اهانت به نمادها و مقدسات اهل سنت، یک نمونه کامل از هوشیاری و آگاهی لازم یک عالم است.

در ادامه حجت الاسلام کوثری، معاون پژوهش موسسه دار الاعلام قم به سخنرانی پرداخت و گفت: اندیشه تکفیر مذهب خاصی نمی شناسد و هر که را که موافق خود نداند کافر می شمارد.

وی با ذکر نمونه های تاریخی از کتب وهابیت، افزود: این جریان حتی علمای بزرگ اهل سنت مانند ابو حنیفه را نیز کافر می شمارد و از ابراز چنین عقیده های سست و بی بنیادی هیچ ابائی ندارند.

آخوند یعقوبی، امام جماعت اهل سنت قره تپه شهرستان بهشر نیز گفت: امروز تکفیری ها قرآن می خوانند و با قرآن با ما استدلال می کنند، لذا ما باید برای همه این ها از قرآن جواب داشته باشیم.

وی تصریح کرد: داعش امروز، پسمانده خوارج دیروز است؛ آنها از انجام هیچ جنایتی ابا ندارند و به تخریب قبور صحابه و اولیاء و نیز کشتار وحشیانه مردم می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی، معاون امور بین الملل حوزه های علمیه نیز در سخنان خود به طرح اندیشه و مبانی تکفیر و وظایف علماء در مقابل آن پرداخت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha