جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 روز درهای باز در مساجد آمریکا برای مقابله با ترامپ

حوزه/در فضای سیاسی کنونی جامعه آمریکا، مسلمانان این کشور سعی دارند با باز کردن درهای مساجد به روی مردم، آنان را با دین اسلام آشنا کرده و با دروغ پردازی‌های کاندیداهای انتخاباتی آمریکا مقابله کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از sbs.com، مرکز اسلامی سن دیه گو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، روز درهای باز برگزار کرده و اعضای جامعه را به بازدید از این مرکز دعوت نمود.

در فضای سیاسی وخیم کنونی جامعه آمریکا، مسلمانان آمریکا درهای مساجد و مراکز اسلامی‌شان را به روی مردم باز می‌کنند تا با مردم را با دین اسلام آشنا کنند و با اسلام هراسی مقابله کنند.

ترامپ در کمپین انتخاباتی‌اش گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات، از ورود مهاجران و پناهندگان مسلمان به آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

مسلمانان آمریکایی امیدوارند با آگاه کردن مردم درباره اسلام و آشنا کردن آنان با فضای داخلی مساجد، فضای منفی درباره دین اسلام را در کشور آمریکا کاهش دهند.

اسلام‌هراسی در آمریکا لجام گسیخته است.

آنا گیونز با بیان اینکه اسلام‌هراسی در آمریکا لجام گسیخته شده و ترامپ به ترویج نفرت در میان مردم می‌پردازد گفت: هر حرفی که از دهان او خارج می‌شود به یک جوک شباهت دارد، اما متاسفانه عده زیادی او را جدی گرفته‌اند. حجاب زنان را در خیابان پاره می‌کنند و به سمت زنان محجبه آشغال پرتاب می‌کنند. کار به جایی رسیده که ما زنان مسلمان فقط می‌خواهیم خودمان را پنهان کنیم.

اویس صدیقی از اعضای مرکز می‌گوید: سوءتفاهمات درباره اسلام زیاد شده و عده‌ای تصور می‌کنند که اسلام با تروریسم و خشونت مرتبط است، ما از این افراد می‌خواهیم به اینجا آمده و با ما صحبت کنند.

دخالت مسلمانان در سرنوشت سیاسی آمریکا

یکی از اهداف دیگر مراسم روز درهای باز،  جذب مسلمانان به رای دادن و دخالت در سرنوشت سیاسی کشورشان است.

صدیقی در این باره می‌گوید: با رشد جامعه اسلامی در آمریکا، نگرش آنان به انتخابات تغییر کرده است و کاندیداهای ریاست جمهوری نیز به مسلمانان به چشم عنصر تغییر دهنده نگاه می‌کنند. نه تنها در کالیفرنیا بلکه در ایالات دیگری چون فلوریدا ، اوهایو و پنسیلوانیا نیز تعداد مسلمانان زیاد و تاثیرگذار است.

لقمان بخاری رئیس انجمن اسلامی دانشجویی سن دیه گو می‌گوید: از این که این همه نفرت در جامعه توسعه پیدا کرده تاسف می‌خوریم، اما مایه دلگرمی است وقتی می‌بینیم مسلمانان نسبت به گذشته با همدیگر متحد شده‌اند و سعی می‌کنند با دخالت در امور سیاسی کشور سرنوشت خود را به دست بگیرند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha