پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید احمد دارستانی

حوزه/ شیخ جعفر شوشتری(ره) می گوید، اگر مشرک برای حسین بن علی (علیه السلام) گریه کرد، شما باور کنید که خدا می‌خواهد دست این مشرک را بگیرد، لذا خداوند توفیق اشک را به هر چشمی نمی دهد و ما باید قدر گریه ها و اشک های خود را در مجالس روضه ابا عبدالله(ع) بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، حجت الاسلام سیداحمد دارستانی، شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی در حسینیه جواد الائمه(ع) اصفهان، محبت و مودت نسبت به ساحت مقدس ابا عبدالله( علیه السلام ) را مسیر واقعی هدایت انسان دانست.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه محبت نسبت به سید الشهدا(ع) مراتبی دارد، گفت: شیخ جعفر شوشتری(ره) مراتب محبت قلبی به ساحت مقدس ابا عبدالله (علیه السلام) در ۱۲ مورد بیان نموده است.  مرتبه اول این است که انسان وقتی مصیبت امام حسین( علیه السلام )را می‌شنود، دلش به درد بیاید و آه بکشد، لذا امام صادق( علیه السلام )می فرماید: "نفس‏ المهموم‏ لظلمنا تسبیح" یعنی هر کس آهی، برای مصیبتی که به ما وارد شده بکشد آن عبادت و تسبیح است، بنابراین هر آهی که ما می‌کشیم برایمان، عبادت می‌نویسند.

وی، مرتبه دوم محبت نسبت به سیدالشهدا(ع) را تداوم در دلسوزی و به درد آمدن قلب و دل انسان در مصیبت امام حسین(ع) عنوان کرد و به ذکر حدیثی از امام صادق(ع) پرداخت که فرمودند، "هر کس دلش به حال مصیبت جدّ ما حسین علیه السلام بسوزد، از لحظه جان دادن تا ورود به حوض کوثر، خدا یک لحظه شادی را از او  نمی گیرد"،  مراتب بعدی را شکل گیری هاله‌ای از اشک در چشم و ریزش آن به صورت قطره عنوان کرد و ادامه داد: از امام صادق (علیه السلام) درباره گریه کنندگان بر حسین علیه السلام آمده است که فرمودند، خداوند شخص گریه کننده را قبل از آن که اشک از چشمانش جارى شود، مورد رحمت خود قرار مى دهد.

حجت الاسلام دارستانی با بیان اینکه خداوند قطعاً گناه گریه کنندگان بر اباعبدالله الحسین(ع) را مورد رحمت و مغفرت قرار می دهد، افزود: البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که چه ضمانتی هست که ما برویم گناه کنیم و فرصت توبه و حضور در مجالس عزاداری داشته باشیم، و چه بسا در حین گناه کردن از دنیا برویم.

وی با اشاره به مراتب اظهار مودت و محبت نسبت به امام حسین(ع)، خاطر نشان کرد: امام صادق علیه السلام فرمود؛ یک قطره اشک برای امام حسین( علیه السلام ) را اگر در آتش جهنم بچکانید خاموش می‌شود. این گونه است که شیخ جعفر شوشتری(ره) می گوید، اگر مشرک برای حسین بن علی (علیه السلام) گریه کرد، شما باور کنید که خدا می‌خواهد دست این مشرک را بگیرد، لذا خداوند توفیق اشک را به هر چشمی نمی دهد و ما باید قدر گریه ها و اشک های خود را در مجالس روضه ابا عبدالله(ع) بدانیم.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha