شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

احمد الحسن

حوزه/ متاسفانه امروز جریان های نوظهور و دروغین به واسطه پول کثیف دول استکباری رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس به عنوان یک جریان استعماری مسیر خود را بدون هیچ مقاومتی در حال پیمودن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام امیرحسین معصومی در دوره آموزشی لوای اربعین در مدرسه علمیه دارالشفای قم اظهارداشت: یکی از سنت های سلف حوزویان تشنگی در راه علم و دانش می باشد لذا بحث لوای اربعین در دل کمیته اربعین حوزه علمیه استان قم، با هدف ارتقای سطح آگاهی، بصیرت و علم اندوزی طلاب و روحانیونی که قصد زیارت اربعین امام حسین (ع) را دارند تشکیل شده است.

دبیر دوره آموزشی لوای اربعین  افزود: سال گذشته پس از برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که از حوزه علمیه قم 7هزار نفر طلبه به همراه خانواده و یا انفرادی اعزام شده بودند اقدام به شناسایی آسیب ها، فرصت ها و تهدیدات نمودیم و با برنامه ریزی که صورت گرفت حوزه علمیه استان قم به صورت خودش اقدام به تاسیس کمیته اربعین در حوزه کرد.

وی ادامه داد: این کمیته در طول سال جلسات و برنامه های متعددی را در راستای برنامه ریزی و بهبود ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در دستور کار خود قرار داد به طوریکه با فرا رسیدن این محرم دوره آموزشی تحت عنوان لوای اربعین اقدام به ثبت نام طلابی که قصد زیارت اربعین حسینی را داشتند، کرد بطوریکه امسال پیش بینی می کنیم قریب به 10 هزار طلبه از حوزه علمیه قم به این راهپیمایی و نمایش عظیم اقتدار شیعه مشرف شوند.

مدیر فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه این دوره در سه سطح مبانی، معارف و روش‌ها، آموزش های کاربردی در حال برگزاری می باشد، اظهارداشت: در بخش مبانی؛ کارکردهای زیارت اربعین، وحدت حول محور امام حسین(ع)، شناخت دشمن و نظام سلطه آموزش داده می شود.

حجت الاسلام  معصومی افزود: در بخش معارف نیز فضایل و آداب زیارت، شناخت عراق، سفر امن، احکام، تاریخچه زیارت اربعین، آسیب‌ها و راهکارها و شاخصه‌های زندگی جهادی آموزش های لازم را آموزش خواهند دید.

وی اظهارداشت: در بخش روش‌ها نیز لغات عربی و انگلیسی و تبلیغ چهره به چهره به طلاب شرکت‌کننده آموزش داده ‌می شود.

دبیر دوره آموزشی لوای اربعین با بیان اینکه، دوره آموزشی اربعین تا پنجم صفر ادامه خواهد داشت، گفت: برنامه آموزش و اعزام مبلغ در سال‌های آتی هم دنبال می‌شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    این چه وضع خبریه اصلا متن و عنوان با هم سازگار نیست در متن یک کلمه هم از احمدالحسن نیامده است