پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله یزدی

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین گفت: افراد و گروه‌هایی که کارشان حریم‌شکنی و تضعیف دین است، برای رسیدن به اهدافشان، ابتدا به سراغ قم می‌آیند و تخریب را از اینجا شروع کنند، ولی توجه و عنایات مردم، مسئولان و روحانیت، مانع از تحقق نقشه‌هایشان می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله محمد یزدی، در جریان بازدید از طرح همسطح‌سازی قبور گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم اظهار کرد: در قرآن کریم آمده است این کتاب، نور و روشنایی برای بشریت بوده و ثقل آن یعنی عترت طاهره و فرزندانشان نیز هرکجا هستند به مثابه نورانیت خواهند بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و این مسئله در دوران بعد از انقلاب در حال محقق شدن است زیرا بعد از پیروزی انقلاب عنایت ویژه امام و رهبری به بقاع متبرکه سبب شد آرامگاه امامزادگان از غربت خارج شده و فعالیت‌های فرهنگی در جوار آنها سامان یابد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این توفیق نصیب سازمان اوقاف شده است که خواست رهبری و مردم را در راستای فرهنگی شدن بقاع متبرکه انجام دهد، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های منظم و آبرومندانه، در شأن امامزادگان توسط سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف قم صورت می‌گیرد که موجب خوشحالی است.

وی ادامه داد: طبق گزارش مدیرکل اوقاف استان قم، اقدامات جدیدی در مجموعه اوقاف صورت گرفته که این بازدید در همین راستا صورت گرفته است.

آیت‌الله یزدی افزود: در هر نقطه‌ای که اهل بیت(ع) یا فرزندانشان حضور داشته‌اند یا آرامگاهشان دیده می‌شود نورانیت و معنویت هم موج می‌زند و قم از این نظر، مرتبه ممتازی دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه وجود بقاع متبرکه امامزادگان در قم و سایر شهرهای ایران به دلیل مهاجرت آنها طی دوره‌های مختلف تاریخی است گفت: در تاریخ آمده است که بسیاری از فرزندان ائمه اطهار(ع) یا وابستگان آنها برای زیارت امام رضا(ع) به ایران سفر کردند، ولی در بین راه خبر شهادتشان را شنیدند به همین دلیل در شهرهای مختلف پراکنده شدند و امروز، برخی از بقاع متبرکه موجود مربوط به همان امامزادگان است.

وی ادامه داد: قم این امتیاز را داشته و دارد که شیعیان اصیل در آن ساکن بوده و هستند و حضرت معصومه(س) نیز که به شوق دیدار برادر عازم خراسان بود، در این شهر رحل اقامت گزیدند و همینجا به خاک سپرده شدند.

آیت‌الله یزدی خاطرنشان کرد: شرایط سیاسی دوره‌های مختلف تاریخی سبب می‌شد، امامزادگان کمتر شناخته شوند و مردم کمتر به دور آنها اجتماع کنند حتی برخی از آنها مشخصات و شجره‌نامه شان را به دست نزدیکانشان می‌سپردند تا باقی بماند.

وی تصریح کرد: در دیدار با مسئولان مملکتی بارها به آنها گوشزد کرده‌ام که قم تفاوت‌های زیادی با دیگر شهرها دارد، از یک سو حرم مطهر فاطمه معصومه و مسجد مقدس جمکران در این شهر قرار دارد و از سوی دیگر، حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید در آن حضور دارند و بقاع متبرکه فراوان نیز بر اهمیت آن افزوده است بنابراین نباید با نگاهی همچون دیگر شهرها به آن بنگریم.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه برخی افراد به ویژه گروه‌هایی که کارشان حریم‌شکنی و تضعیف دین و مذهب است توجهی به این مسائل ندارند افزود: آنها برای رسیدن به اهدافشان ابتدا به سراغ قم می‌آیند و تخریب را از اینجا شروع کنند، ولی توجه و عنایات مردمی و کمک مسئولان متوجه و آگاه و نیز روحانیت همه در صحنه، مانع از تحقق نقشه‌هایشان می‌شود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha