جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان گیلان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه به طلبه فاضل و عالم ، بیشتر از گذشته است، تصریح کرد: روحانیون امروز در برابر تهاجم فرهنگی ایستادگی کرده و فرزندان را از افتادن در دامن دشمنان نجات می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان بیان کرد: روحانیون بعد از انقلاب امکاناتی را برای خود دنبال نکردند که از یک جهت ارزشمند است و نشانه زهد آنها است، ولی از جهت دیگر روحانیون نیز مانند دیگر اقشار جامعه حق دارند از حداقل معیشت زندگی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: با عنایت  مقام معظم رهبری، مرکز خدمات در سال 70 به‌منظور حمایت از طلاب که حافظان دین هستند تشکیل شد تا این قشر از جامعه نیز بتوانند از حداقل های معیشت زندگی برخوردار شوند.

رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه روحانیون قشر مظلوم و محرومی هستند، گفت: روحانیون مظلوم‌اند از این جهت که دیگران فکر می‌کنند وضعشان خوب است و محرومند از این جهت که جزء دهک‌های پایین جامعه هستند.

وی به رویکرد هدفمندی مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: مرکز خدمات نهادی است که از رسالت و مأموریت حوزه حمایت می‌کند و حمایت از طلابی که در تحصیل علم جدیت بیشتری داشته باشند، از رویکردهای مهم مرکز است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: مرکز خدمات تنها از صنف روحانیون حمایت نمی‌کند بلکه از مأموریت حوزه حمایت می‌کند.

وی به خدمات عاطفی مرکز خدمات اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های مرکز خدمات تنها منحصر به مسائل مادی نیست بلکه در دوره جدید ارائه خدمات عاطفی مانند سرکشی از معمرین را که به مراتب ارزش آن بیشتر از حمایت‌های مادی است، در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس مرکز خدمات، ارائه خدمات فرهنگی را یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات برشمرد و گفت: مرکز خدمات در دور جدید، جامعه هدف خود را از روحانی به خانواده روحانی گسترش داده است که ازجمله خدمات فرهنگی ارائه شده به خانواده طلاب می‌توان به برگزاری دوره‌های مشاوره و تشویق فرزندان ممتاز روحانیون اشاره کرد.

وی به فعالیت‌های مرکز خدمات در جذب خیرین اشاره کرد و گفت: نمایندگان ولی‌فقیه و علمای شهرها می‌توانند نقش مهمی در آشنایی مردم بازندگی طلاب و روحانیون و سختی‌های زندگی آنان داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه به طلبه فاضل و عالم بیشتر از گذشته است، تصریح کرد: روحانیون امروز در برابر تهاجم فرهنگی ایستادگی کرده و فرزندان را از افتادن در دامن دشمنان نجات می‌دهند.

انتهای پیام/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha