جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اولین سالگرد شهادت روحانی مدافع حرم، حجت الاسلام حسن زاده در خرمشهر

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در پایان با تأکید بر اینکه ایران حافظ منافع امت اسلامی است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حق دارد که از مظلومان در لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین و هرجایی که تشخیص بدهد، دفاع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در نخستین یادواره شهید روحانی مفقودالاثر، حجت‌الاسلام صالح حسن‌زاده، که در خرمشهر برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص نحوه مواجهه جامعه اسلامی با کفار، اظهار داشت: خداوند متعال در برخی آیات قرآن، مشخص کرده که جامعه و حکومت اسلامی با کفار به چه صورت رفتار کند که در جایی می‌تواند روابط دوستانه داشت و در جایی باید ایستادگی کرد و مقابل آنها ایستاد.

وی در ادامه افزود: برخی از کفار، بنای جنگ با مسلمانان برای تحریم و تحمیل سلطه بر آنان را نداشته و قرآن کریم اشاره کرده که با این‌ها می‌توان روابط دوستانه داشت، اما دسته‌ای از کفار هستند که روحیه استکباری داشته و می‌خواهند سلطه خود بر دیگران را تحمیل کنند که بنا به نص صریح آیات، باید با این‌ها، به بدترین نحو ممکن برخورد کند.

*عدم اعتماد به استکبار، ریشه قرآنی دارد

امام‌جمعه موقت اهواز، با اشاره به فرازی از آیه 12 سوره توبه مبنی بر «فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ، إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ...» تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه می فرماید که «با سران کفر از سر جنگ وارد شده و تلاش کنید تا زمین را از وجود نحس آنها تطهیر کنید که اگر هزار پیمان جمعی خوردند، به آنها اعتماد نکنید» و علت اینکه رهبر معظم انقلاب، بارها بیان می‌کنند که «ما به آمریکا اعتماد نداریم، از همین آیه نشأت می‌گیرد».

*مقام معظم رهبری پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» نشأت گرفته از آیات قرآن است، تصریح کرد: اینکه امام امت می‌فرمودند که «آمریکا شیطان بزرگ بوده و باید در مقابل آن ایستاد»، به همین دلیل شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» را سر دادند و پس از آن مقام معظم رهبری پرچم‌داری مبارزه با استکبار جهانی را به دست گرفتند.

*تعامل با آمریکا به معنی خروج از مسیر انقلاب است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، گفت: آن‌کسانی که با برجام و اعتماد به کدخدای جهان، طرح دوستی با آمریکا را مطرح می‌کنند، راه دیگری غیر از راه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را در پیش گرفته و با صراحت اعلام می‌کنم که راه آنها، خارج از مسیر انقلاب است.

*حضور داوطلبانه طلاب در کنار مدافعان حرم،

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به رشادت‌های روحانیون مدافع حرم در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از جلوه‌های خاص و ویژه مواجهه جبهه انقلاب اسلامی با گروهک‌های تکفیری در عراق، سوریه و یمن، حضور داوطلبانه طلاب و روحانیون در کنار رزمندگان بوده و خوشبختانه دشمن از این مسأله بسیار ناراحت و خشمگین و آنان را به ستوه آورده است.

امام‌جمعه موقت اهواز، بابیان اینکه طلاب و روحانیون خوزستانی، گوی سبقت را از دیگر مدافعان حرم ربوده‌اند، گفت: وجود چندین شهید مدافع حرم خوزستانی نشان‌دهنده عشق و علاقه طلاب خوزستانی در کنار برادران دینی‌شان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.

*ایران حافظ منافع امت اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در پایان با تأکید بر اینکه ایران حافظ منافع امت اسلامی است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حق دارد که از مظلومان در لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین و در هرجایی که تشخیص بدهد، دفاع کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha