جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسالم سید لطف الله حیات الغیب - مدرسه کمالیه خرم آباد

حوزه / مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: طلاب این مدرسه به صورت هفتگی با حضور در روستاهای شهرستان خرم آباد به تبلیغ و تبیین آموزه های دینی در بین روستائيان می پردازند.

حجت الاسلام لطف الله حیات الغیب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد از تحصیل ۱۵۰ طلبه در این مدرسه خبر داد و با بیان اینکه این تعداد طلبه در سطوح ۲ و ۳ به فراگیری علوم حوزه مشغول هستند، گفت: برنامه های علمی آموزشی و تهذیبی این مدرسه زیر نظر اساتید و بزرگان حوزه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲ استاد تمام وقت و پاره وقت به طلاب علوم حوزه را آموزش می دهند، تصریح کرد:در این مدرسه کمبود استاد وجود ندارد و طلاب از این نظر با مشکلی مواجه نیستند.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه این مدرسه به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر خرم آباد در طول سال پاسخگوی سئوالات و احکام شرعی مردم است، خاطر نشان کرد:اساتید و طلاب این مدرسه علاوه بر پاسخگویی به احکام و سئوالات شرعی به نوعی مشاوره های دینی و فرهنگی خود را به مراجعان نیز ارائه می دهند.

حجت الاسلام حیات الغیب با بیان هم اکنون ۱۳۰ طلبه این مدرسه علاوه بر تحصیل به تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) مشغول هستند گفت: طلاب مدرسه با حضور در مساجد شهری و روستایی،ادارات ،مدارس،دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، خوابگاه ها ،حلقات صالحین و...به نهادینه کردم فرهنگ دینی در بین مخاطبان می پردازند.

وی با اشاره به اینکه طلاب این مدرسه به صورت هفتگی با حضور در روستاهای شهرستان خرم آباد به تبلیغ و تبیین آموزه های دینی در بین روستائيان می پردازند، افزود: وجود مبلغان و طلاب در روستاها در ایجاد صلح و سازش و کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد همچنین از برگزاری درس اخلاق با حضور مدرسان بومی و غیر بومی در این مدرسه خبر داد و افزود:درس اخلاق زیر نظر اساتید و بزرگان حوزه استان برگزار می شود.

حجت الاسلام حیات الغیب در پایان از بازدید اساتید این مدرسه از موکب های لرستان در مسیر پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد:در این بازدید ۵ نفر از اساتید این مدرسه حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha