جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم شهادت امام حسن مجتبی(ع)

حوزه/ مراسم سالروز شهادت امام حسن(ع) با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در مدرسه امیرالمومنین(ع) در قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در این مراسم که آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه تهران و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند،حجت الاسلام صادقی واعظ  گفت: پیامبر اکرم (ص) علاقه خاصی به امام حسن مجتبی (ع) داشت و این علاقه به اندازه ای بود که مردم با دیدن شدت این محبت تعجب می کردند.

 وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) دارای فضائل اخلاقی زیادی بودند ابراز داشت: آن قدر این فضائل آن حضرت زیاد بود که مردم مجذوب او می شدند و از این طریق ایمان می آوردند.

 سخنران این مراسم اظهار داشت: در فضیلت و عظمت آن حضرت همین  اندازه بس که در گفت وگوی  با مشرکین طوری سخن  می گفت که همه شیفته جمال کبریایی امام حسن (ع) می شدند و اعتراف به عظمت آن حضرت می کردند و از مشرک بودن خود دست بر می داشتند و مسلمان می شدند.

 حجت الاسلام صادقی واعظی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) کشته شده حادثه جمل و حوادث دیگر است، ابراز داشت: آن حضرت فردی قاطع، بردبار و صبور بودند واین حلم و صبوری امام تنها اختصاص به مسلمانان نداشت با دشمنان خود هم رفتاری از روی بردباری داشتند.

وی ابراز داشت: بخشی از حلم امام دوم شعیان برای انسانهای به ظاهر مسلمانان بود افرادی که منافق بودند و در اطراف امام قرار داشتند و بدترین خیانت را همین دسته افراد کردند و امام از دست این گروه ها بسیار نالان و شاکی بود اما با همه آن حضرت در مقابل این گروه هم صبور بود و با حلم و بردباری با آنها برخورد می کرد.

 سخنران این مراسم افزود: امام حسن(ع) القاب و کرامت های زیادی داشتند که یکی کریم بودن است، او کریم بود خدمت را وظیفه خود می دانست و برای همین مسئله در خدمت کردن به قومی، طائفه ای، دسته ای و مریضی منت نمی گذاشت.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: او کریم بود چون با محبت بود، عاشق شیعیان خود بود اما مردم قدر او را ندانستند و نتوانستند عظمت او را تحمل کنند و سرانجام آن امام را به شهادت رساندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha