چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه و روحانیت باید راه حل های فکری مطلوب برای مقابله با تروریست های تکفیری و رفع چالش های جهان معاصر راهکار ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص ضرورت حضور روحانیون در فضای رسانه ای کشور، اظهار داشت: حضور روحانیون در رسانه فرصت بی نظیر تبلیغی است.

وی افزود: جهان امروز جهان ارتباطات است و اگر روحانیون در این شرایط  در عرصه رسانه ای، ظهور و بروز نداشته باشند، نمی تواند اثرگذاری لازم در عرصه بین المللی را داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: حوزه ناچار است، در دنیای امروز به زبان رسانه ای معارف دینی را برای اقشار مختلف دنیا و البته به زبان های مختلف منتقل کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: زبان حوزه، زبان گزیده گویی و تاثیر گذاری است و امروز یکی از شاخصه های جهان معاصر همین سخن گفتن به نحو تاثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که روحانیون با توجه به شرایط روز دنیا و ذائقه مردم، باید به منبرهای یک دقیقه ای روی بیاورند، البته جای این منبرها در رسانه های ما خالی است و باید این خلاء توسط رسانه های دینی پر شود.

وی تاکید کرد: کار رسانه های دینی و حوزوی نباید فقط انتشار اخبار باشد، بلکه باید علاوه بر پوشش اخبار مربوطه اعم از اخبار حوزوی و دینی، ظرفیت های حوزه و پتانسیل های روحانیت به مردم و جامعه معرفی شود.

عضو جامعه مدرسن حوزه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: رسانه های حوزوی باید تبیین کننده نقش روحاینت در تمدن سازی اسلامی و مواضع روحانیت در مسائل مختلف جهانی مثل بحران امنیت، اخلاق خانواده و... بوده و راه حل های حوزه برای برون رفت از این بحران ها را بیان کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی ظرفیت های عظیمی برای روحانیت جهت تحقق اهداف اسلام را در سطح جهان فراهم کرده است، گفت: روحانیت باید با ادبیات روز آمد خود را تطبیق داده و هویت اسلامی و انقلابی ملت ایران پیرامون مکتب اهل بیت علیهم السلام را در سطح جهان مطرح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در پایان با اشاره به فعالیت گروه های سلفی و تکفیری از جمله داعش، تاکید کرد: حوزه و روحانیت باید راه حل های فکری مطلوب برای مقابله با تروریست های تکفیری و رفع چالش های جهان معاصر راهکار ارائه کنند.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha