پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری

حوزه/ زیارت اربعین پیوند با توحید و نبوت است؛ چرا که امام حسین (ع) شهید راه توحید و زنده کننده راه پیامبر(ص) می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در جمع زائرین اربعین حرم حضرت سیدالشهدا که در موسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، با اشاره به  فضایل زائرین حرم امام حسین(علیه السلام)، خاطر نشان ساخت: شما که زائرین کربلا هستید، باید بدانید که مهمان بهترین خلق خدا خواهید بود و این اجر از لحظه ای که نیت کرده اید، برای شما نوشته شده؛ لذا باید  قدر خودتان و این فرصتی که در اختیارتان گذاشته اند، بدانید چراکه شما را حضرت خودشان دعوت کرده اند.

وی ضمن تاکید بر بهره گیری معنوی از زیارت اربعین خاطرنشان ساخت: میهمان باید دارای چند ویژگی اساسی باشد تا نزد میزبان محبوب واقع شود.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در ادامه ابراز داشت: اولین ویژگی که میزبان را عزیز می کند دل و نفس شکسته است لذا باید خودمان را نزد اهل بیت و خدا بشکنیم چرا که هرچه افتاده تر باشیم در اینصورت نزد آنها محبوب واقع خواهیم شد.

وی توبه را از الزامات ارتباط با خدا و اهل بیت(علیهم السلام) خواند و ابراز داشت: هرچه دل پاکتر باشد ارتباط بیشتر و عمیق تری صورت می گیرد همانطور که در سوره واقعه خداوند متعال می گویند هرکس پاک تر باشد، می تواند ارتباط خوبی با قرآن بگیرد و نیز باید دانست، امام حسین و اهل بیت(علیهم السلام) قرآن ناطق هستند که عمل به دستورات و فرامین آنها همچون عمل به احکام الهی است، لذا یکی از ذکر های که در جهت توبه و استغفار باید همیشه بر زبانمان جاریی باشد «استغفرالله ربی و اتوب الیه» است و همچنین در این سفر از امام زمام (عج) نیز بخواهیم برای مانیز استغفار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری افزود: هرچه معرفت ما نسبت به زیارت اربعین بیشتر باشد درک آن نیز برای ما بهتر و مطلوب خواهد بود و باید بدانیم به مهمانی چه کسی می رویم، چرا که در روایت داریم کسی که زائر امام(ع) بشود انگار در عرش، خدا را زیارت کرده است آن هم در زیارت اربعین که همه اهل بیت علیهما السلام سفارش بر آن دارند.

وی اظهار داشت: زیارت اربعین ساده نیست؛ بلکه دارای عظمت بالایی است، لذا هرچه معرفت ما بیشتر باشد سهم ما نیزبیشتر خواهد بود زیارت اربعین یعنی پیوند با توحید و نبوّت چرا که امام حسین(ع) شهید راه توحید و زنده کننده راه پیامبر می باشد و  هرکس با حضرت باشد سرافزار و با سعادت است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در پایان با تاکید بر این که خدمت به دیگران و اخلاص را در این سفر معنوی فراموش نشود، ابراز داشت: هرچه سختی این سفر بیشتر باشد، اجر آن بیشتر خواهد بود، لذا باید در هنگام این سختی ها یاد حضرت زینب(س) و اسرا افتاد که در مسیر شام چه سختی های را متحمل شدند

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha