پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احتمال تصویب قانون منع حجاب و پوشیه در ایالت جورجیا

حوزه/ سیاستمداران ایالت جورجیا در آمریکا قصد دارند با ایجاد تغییر در قانون منع نقاب نژادپرستان کوکلان کلاس‌ها، پوشیدن حجاب و پوشیه توسط زنان مسلمان را غیرقانونی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از هافینگتون پست، با گذشت تنها یک هفته از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و گسترش خشونت‌های نفرت محور در سرتاسر این کشور، قانونگذاران و سیاستمداران ایالت جورجیا قصد ممنوع کردن حجاب و نقاب را دارند.
در سال 1951، ایالت جورجیا در آمریکا، به منظور مبارزه با خشونت نژادپرستان مسیحی کوکلان کلاس‌ها که نقاب‌ و کلاه‌های سفید مخصوصی می‌پوشیدند و در کشتار و شکنجه سیاه‌پوستان نقش داشتند، قانون منع پوشیدن ماسک در ملاء عام را تصویب کرد.  اکنون نیز نمایندگان ایالت جورجیا قصد دارند با دستکاری این قانون قدیمی، پوشیدن حجاب و نقاب زنان مسلمان در فضاهای عمومی و در هنگام رانندگی را ممنوع کنند. طبق قانون جدید همچنین زنان مسلمان اجازه داشتن حجاب در کارت‌های شناسایی رسمی را نیز نخواهند داشت.
مسلمانان محلی از این قانون پیشنهادی مطلع شده و رهبران اجتماعی گفته‌اند که اجازه تصویب چنین قانونی را نخواهند داد.
در همین راستا ادوارد احمد میشل، نماینده شورای روابط اسلامی آمریکایی در ایالت جورجیا گفت: این قانون یک راه حل بد برای مشکلی است که اصلا وجود ندارد. زنان مسلمان خودشان یا دیگران را در معرض خطر قرار نمی‌دهند و داشتن رئیس جمهور جدید نباید به معنای تصویب قانون اساسی جدید باشد. این قانون غیرضروری و نامشروع بوده و ما قصد داریم به هر شکل ممکن جلوی تصویب آن را بگیریم. 
پیشنهاد تصویب قانون جدید، برگ دیگری از قوانین ضداسلامی در غرب از جمله ممنوعیت پوشش‌های مذهبی در مناطق مختلف فرانسه، موسسات آموزشی، مشاغل و سواحل می‌باشد. این در حالی است که پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مسلمانان این کشور در معرض حملات گسترده اسلام‌هراسی قرار دارند. شورای روابط اسلامی آمریکایی در ایالت جورجیا اعلام کرد که گزارش‌هایی در رابطه با زورگیری از کودکان مسلمان در مدارس دریافت کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha