جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین - حرم امام حسین علیه السلام

حوزه / مدیربنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود شعبه خراسان رضوی گفت: روحیه عزتمندی ، اتحاد، استکبارستیزی ، و انسجام میان پیروان اهل بیت علیهم السلام با محوریت حوزه های علمیه و رهبران راستی و مراجع تقلید تشکیل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجعفر موسوی نسب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون ثمرات زیارت اربعین گفت: زیارت سیدالشهداء (ع) با پای پیاده در ایام اربعین ، فرصتی استثنایی برای پیروان اهل بیت(ع)  است که می توان از آن در چهار محور فردی، خانوادگی ، اجتماعی و بین المللیدر ابعاد فرهنگی ، تربیتی ، سیاسی  و اقتصادی بهره برداری کرد .

اربعین دوره تربیتی فشرده برای خودسازی 

مدیربنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی با بيان اينكه اربعين، دوره تربیتی فشرده برای خودسازی و افزایش میزان مقاومت فردی و فداکاری در راه و دین امامت و ولایت است، ابراز كرد: اين ايام، برای شناخت نقاط ضعف و قوت خود و عالی ترین بستر برای تمرین سخت کوشی و درک بخش از سختی های عاشورائیان است.

وی انجام عبادت در اين چند روز اربعين را نوعي اعتكاف و فرصتی برای محبت افزایی و تفکر در موضوعات گوناگون خواند و گفت: اين حركت فرصتي براي ابراز وفاداری به اهل بیت(ع) با پذیرش سختی های راه وکمک و مشارکت در حفظ و توسعه بزرگترین سرمایه اجتماعی شیعیان در قرون متمادی است که در سخت ترین اوضاع از آن حراست کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نسب، افزود: پشتیبانی از نهضت بیداری اسلامی و اعلام بیزاری از مشرکین و اسلام انگلیسی و آمریکایی تاثیرات از فواید فردی این حرکت خواهد بود.

فوائد و برکات زیارت اربعین در بعد خانوادگی

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی در ادامه به ویژگی های زیارت اربعین در بُعد خانوادگی اشاره و ابراز كرد: تقویت فرهنگ زیارت و روحیه فداکاری  در بین خانواده ها بر محور محبت اهل بیت(ع) و فراهم آمدن فرصت شرکت خانواده در مقام زیارت با هدف عشق ورزی مخلصانه به اين خاندان و تقویت روحیه جهاد و ایثار و فرهنگ عاشورا از مهمترین  فواید این زیارت است.

وی با بيان اينكه در اين ايام، فرصتی برای والدین به منظور شرکت دادن فرزندان در همایش بزرگ و تربیتی با موضوع زیارت فراهم آمده، اظهار كرد: با حركت پياده روي اربعين، فضایی معنوی  و ولایی در میان اعضاء خانواده جهت برپاکردن خانواده ای توحیدی، حسینی ، مهدوی ایجاد شده است.

فوائد و برکات زیارت اربعین در بعد اجتماعی

این نویسنده و مولف مسائل مهدوی، زیارت امام حسین(ع) را فرصت طلایی برای تقویت فرهنگ عمومی درسطوح اجتماعی بیان كرد و يادآور شد: اين ايام، فرصتی بی نظیر برای به صحنه کشاندن توده عظیم مردمی در جهت تعظیم شعائر دین و ابراز وفاداری به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: بنابراين، برای همدلی شیعیان با محوریت محبت  سید الشهدا(ع) و به منظور حضور اجتماعی و فهمیدن و فهماندن فرهنگ حسینی و عاشورایی فرصتی مهمی فراهم شده است.

فواید زیارت اربعین در بعد بین المللی و جهانی

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نسب با اشاره به اینکه در پياده روي اربعين، روابط عاطفی و ایثارگرایانه میان دوستداران اهل بیت(ع) در سراسر عالم تقویت می شود، افزود: بزرگترین همایش اقتدار شیعی در حرکتی صلح آمیز در عرصه جنگ نرم تشکیل و در واقع برای مقابله بین المللی با فرقه های انحرافی و اسلام های دروغین فرصتی ایجاد می شود.

وی اضافه كرد: حركت اربعين موجب مي شود كه تقویت باورهای شیعه در سراسر جهان و بزرگترین سرمایه اجتماعی شیعه در طول تاریخ صورت گیرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی با بيان اينكه فرهنگ انسانیت، ایثار، انفاق و اطعام بر دیگر فرهنگ ها با محوریت امام حسین(ع) در جهان اسلام شکل می گیرد، تصریح کرد: روحیه عزتمندی ، اتحاد، استکبارستیزی و انسجام میان پیروان اهل بیت(ع) با محوریت حوزه های علمیه و رهبران راستی و مراجع تقلید تشکیل می‌شود.

وي درباره اين امر، افزود: ارتباطات شیعیان جهان در همه ابعاد معارفه و تقویت و توجه افکار عمومی جهان و دیگر مذاهب و مکاتب به مکتب اهل بیت(ع) جذب می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha