سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری برنامه های دهه آخر صفر با حضور ۸۵۰ روحانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی، عصر امروز در جمع شماری از روحانیون اظهار داشت: مراسم عزاداری روز اربعین حسینی ساعت 8 صبح فردا از محل حسینیه ها و مساجد به سمت مصلی و امامزاده های شهرستان ها آغاز می شود.

وی با بیان اینکه مراسم روز اربعین حسینی در مرکز خراسان شمالی از محل مساجد این شهر به سمت حرم امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) برگزار می شود، افزود: مراسم محوری روز اربعین هم در استان فردا از ساعت 10 صبح در محل امامزاده ها برگزار می شود و بعد از برگزاری عزاداری ها، اقامه نماز و قرائت زیارت اربعین نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این روز است.

حجت الاسلام خادمی گفت: از تمامی هیئت های مذهبی، ائمه جماعات، طلاب حوزه های علمیه، مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) و عموم مردم متدین بجنورد برای حضور در تجمع بزرگ اربعین حسینی دعوت می شود که در این مراسم شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی یک هزار و 160 هیئت مذهبی وجود دارد، افزود: در مناسبت های مذهبی نظیر عزاداری دهه اول محرم و دهه پایانی ماه صفر، برنامه های سوگواری در شهرستان های استان با حضور ۸۵۰ روحانی مبلغ و همچنین ۸۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت (ع) برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت برگزاری آیین های عزاداری ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر گفت: دسته روی هیئت های مذهبی، سخنرانی ائمه جمعه در مساجد شهرستان ها، قرائت زیارت عاشورا، برپایی ایستگاه های صلواتی و ... از جمله برنامه های فرهنگی پیش بینی شده برای ایام دهه آخر ماه صفر به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 10هزار نفر برای اعزام به مشهد مقدس برای شرکت در آیین های عزاداری دهه آخر صفر ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: این تعداد در قالب 25 کاروان در روز اربعین حرکت خود را به سمت مشهد مقدس آغاز می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha