پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امیر آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی

احمد امیر آبادی فراهانی گفت: گرچه باید مراسم اربعین همچنان مردمی بماند و پذیرایی و خدمت‌رسانی توسط مردم و مواکب انجام شود، اما هم دولت جمهوری اسلامی ایران و هم دولت عراق زیرساخت‌ها را برای حضور بهتر زائران آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احمد امیر آبادی فراهانی با حضور در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در مسیر پیاده روی اربعین گفت: تنها مسیری که یک انسان عاشق را زنده نگه می دارد مسیر امام حسین علیه السلام است و این مسیر نجف تا کربلا پر از جمعیتی است که هیچ حکومت و هیچ دولتی نمی تواند به راحتی این گونه انسان ها را یکجا جمع کند غیر از دستگاه امام حسین علیه السلام.
وی با اشاره به عظمت پیاده روی اربعین افزود: هدف از زیارت اربعین این است که عظمت و عزت و شکوه شیعه در دنیا نشان داده شود و بزرگترین همایش عالم به نام مبارک امام حسین علیه السلام ثبت شود.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت موکب آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام خاطر نشان کرد: موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظم و منسجم است و خدمات خوبی را به زائران ارائه می‌دهد. نام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هم شفابخش است و هم یک پیام امنیتی را به زائران می‌دهد که با طیب خاطر در این موکب‌ها پذیرایی شده و اسکان پیدا کنند.
امیرآبادی در ادامه با اشاره به جایگاه مذهبی و جغرافیایی شهر قم اظهار کرد: قم علاوه بر اینکه یک مرکز مذهبی در نظام اسلامی و ایران عزیز ما است چهار راه مواصلاتی سایر استان‌ها نیز به شمار می‌رود و باید یک فکر اساسی برای زائرین عبوری از مسیر داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس آمارهای غیر رسمی امسال دو برابر سال گذشته زائران ایرانی در این مراسم معنوی حضور دارند و قطعاً در سال‌های آینده این تعداد افزایش خواهد یافت، لذا باید حداقل امکانات برای زائرین و کسانی که قدم در این راه می‌گذارند فراهم شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید امکانات حمل و نقل در داخل مرزهای ایران و پایانه‌های مرزی و امکانات مورد نیاز زائران در کشور عراق مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: گرچه باید این مراسم همچنان مردمی بماند و پذیرایی و خدمت‌رسانی توسط مردم و مواکب انجام شود، اما هم دولت جمهوری اسلامی ایران و هم دولت عراق زیرساخت‌ها را برای حضور بهتر زائران آماده کنند.

امیرآبادی با اشاره به اینکه پس از برگزاری این همایش عظیم این موضوع را در کمیسیون شوراهای مجلس مورد بررسی قرار خواهیم داد، تأکید کرد: از وزیر کشور برای ارائه گزارش دعوت خواهیم کرد و ضمن اینکه نواقص کار را بررسی می‌کنیم، اگر دولت کمک بخواهد مجلس همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha