جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غلامرضا شریعتی ، استاندار خوزستان

حوزه/ استاندار خوزستان، با بیان اینکه خدمات‌رسانی تا ۵ روز پس از اربعین ادامه دارد، گفت: از همه زائران اباعبدالله الحسین(ع) می‌خواهیم که بیش از ۵ روز در عراق حضور نداشته باشند؛ چراکه خدمات‌رسانی تا ۵ روز بعد از اربعین ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، پس از بازدید از مرز شلمچه، در جمع خبرنگاران، به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته جهت تسریع در روند عبور و مرور زائران پرداخت و اظهارداشت: پس از مذاکرات صورت گرفته با کنسولگری عراق، مصوب شد که تا دو روز آینده مهلت ورود زائران از ایران به کشور عراق تمدید شود و زائران در این فرصت باقی‌مانده می‌توانند وارد خاک عراق شوند.

وی با بیان اینکه عبور اتباع خارجه و ایرانی‌ها از مرزهای شلمچه و چذابه به آسانی است، تصریح کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی در ورود و خروج نیست و هر زائری که ویزای قانونی داشته باشد، می‌تواند راهی کربلا شود.

استاندار خوزستان، با اشاره به تعداد ورود و خروج زائران از مرزهای زمینی خوزستان، گفت: تاکنون از ۲ مرز چذابه و شلمچه یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار زائر خارج‌شده‌اند و از این تعداد نفرات،۳۸۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.

شریعتی با بیان اینکه اردوگاه‌های راهیان نور برای اسکان زائرانی که از عراق بازگشته‌اند، آماده ‌شده‌اند، بیان داشت: از آنجایی‌ که پس از اربعین با حجم بالای ورود زائر به کشور مواجه هستیم، تصمیم گرفتیم که در صورت نیاز، از اردوگاه‌های راهیان نور جهت اسکان زائران استفاده کنیم.

وی با اشاره به مکان‌های استقرار زائرین، گفت: در خرمشهر جهت اسکان زائران هیچ مشکلی نداریم و ظرفیت اسکان آن بیش از ۱۰۰ هزار نفر است، اما در چذابه مشکلات اندکی وجود داشت که با همکاری سایر دستگاه‌ها، آنها را برطرف کردیم و هم‌اکنون در شهرستان سوسنگرد نیز مشکلی وجود ندارد.

استاندار خوزستان، در پایان با بیان اینکه خدمات‌رسانی تا ۵ روز پس از اربعین ادامه دارد، اظهارداشت: از همه زائران اباعبدالله الحسین(ع) می‌خواهیم که بیش از ۵ روز در عراق حضور نداشته باشند؛ چراکه خدمات‌رسانی تا ۵ روز بعد از اربعین ادامه دارد، اما مواکب حتی‌المقدور به‌ اندازه موردنیاز باقی خواهند ماند و مواد غذایی نیز به‌اندازه کافی تهیه‌ شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha