پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 حجت الاسلام سید هاشم الحیدری

حوزه/ رهبر حزب الله عراق گفت: خط اصیل اسلام در جمهوری اسلامی ایران تجلی یافته و این جمهوری فقط جمهوری ایرانی نیست، بلکه جمهوری اسلامی بوده و این جمهوری امید مردم کل جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام سید هاشم الحیدری ظهر امروز در جمع 2000 جوان انقلابی این استان اظهار داشت: خط اصیل اسلام در جمهوری اسلامی ایران تجلی یافته و در درجه دوم در حزب الله لبنان و بعد از آن نیز در سوریه، یمن و عراق مشاهده می شود.

این رهبر مقاومت ملی عراق، مشترکات خط مقاومت را فرهنگ، دین، جغرافیا، دشمن واحد و سرنوشت واحد عنوان کرد و افزود: اگر به هر یک از کشورهای مقاومت آسیب برسد، به دیگر کشورهای خط مقاومت نیز آسیب وارد می شود و نه تنها به این دلیل بلکه به دلایل اسلامی و قرآنی باید پشتیبان یکدیگر در عرصه های مختلف باشیم.

وی با اشاره به توفیقات جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف بین المللی و ملی اظهار داشت: حضور جمهوری اسلامی در  عرصه‌های مختلف در دنیا مایه افتخار جهان اسلام بوده و ما بر آن می‌بالیم که این به برکت شکل‌گیری انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام سیدهاشم الحیدری با بیان اینکه در ایران امنیت کامل وجود دارد، افزود: این به یمن وجود سپاه قدس، مقاومت‌ها و مجاهدت‌ها در جبهه‌های مقاومت بوده که امروز شما جوانان انقلابی ایران اسلامی این پرچم انقلاب را در دست گرفته‌اید و باید همواره قدر خود و این نظام اسلامی و ولایت فقیه را بدانید.

رهبر مقاومت ملی عراق با اشاره به اهمیت ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت: عراق بعد از سال 2003 کاملا در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت، اما این مقاومت مردم عراق مبتنی بر ولایت فقیه بود که با شکل گیری سریع توانست آمریکا را از عراق بیرون کند.

این روحانی مجاهد عراق، درباره گروهک صهیونیستی و تروریستی داعش نیز گفت: این گروهک جریانی است که عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی در تشکیل آن نقش داشتند و هدف اصلی آن ارائه چهره خشن و مخدوش از اسلام بوده که محور فعالیت های اسلام را قتل، تجاوز و غارت معرفی کنند.

وی اظهار داشت: داعشی ها از پنج سال قبل به سوریه حمله کرده و از 83 کشور جهان به این گروهک تروریستی پیوسته و به‌صورت وحشیانه به سوریه حمله می کند و اساسا یک جنگ جهانی رقم زده است.

سیدهاشم الحیدری با اشاره به اینکه این گروهک تروریستی تا نزدیکی حرم حضرت زینب(س) نیز رسیده و تصور می‌کردند که تا چند وقت دیگر سوریه و اسد سقوط می‌کند، گفت: شاید همه این موضوع را تایید می‌کردند و تنها کسی که این موضوع را رد کرده و به ماندگاری سوریه اعتقاد داشت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بود که در آن مقطع هوشیارانه مسائل را تبیین و روشن می‌ساختند.

وی ادامه داد: من از بعضی از سرداران سپاه شنیدم که فقط یک نفر در کل دنیا گفته بود که سوریه ساقط نمی شود و او مقام معظم رهبری بودند که فرمودند ما اجازه نمی دهیم دوستان سوریه در رنج و سختی و جنگ باشند و ما می بینیم که الان الحمدلله وضع سوریه بهتر شده است.

رهبر حزب الله عراق با اشاره به اینکه در جنگ سوریه شاهد حضور نیروهایی از اقصی نقاط دنیا بودیم، اظهار داشت: در چنین شرایطی رزمندگان ایرانی، سوری و لبنانی در برابر داعشی ها محکم و استوار ایستادگی کردند.

وی همچنین به حضور روسیه در جنگ و مبارزه  علیه داعش را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: سردار سلیمانی‌ها در ورود برخی کشورها در مسیر مبارزه با گروهک تروریستی داعش نقش مهمی ایفا کردند که اکنون ما موفقیت‌های ارتش سوریه و عقب‌نشینی داعشی ها را مرهون تلاش ها و مقاومت های این سرداران و شهدای گرانقدر و رزمندگان اسلام هستیم.

سیدهاشم الحیدری تاکید کرد: قطعا اگر این سپاه قدس و مقاومت در سوریه نبود وضعیت سوریه خطرناک بود و اکنون حلب و 2 شهر دیگر سوریه در دست داعش می افتاد که اگر شهر حلب از حیث داعش آزاد شود، دیگر مشکلی در سوریه نخواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به تحولات یمن نیز گفت: جنگ یمن با دستور آمریکا و صهیونیست‌ها  بوده که از سوی آل سعود انجام می‌شود و اکنون جنگ یمن همه این کشور را فراگرفته و یمن درگیر جنگ است.

رهبر مقاومت ملی عراق تصریح کرد: اگرچه که این جنگ ناجوانمردانه بوده و سعودی‌ها از طریق هوا خسارت‌های جانی و مالی به این کشور وارد می‌کنند، لیکن رزمندگان این کشور هم پاسخ‌های کوبنده و دندان‌شکنی به رژیم آل سعود می دهند.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت بسیار نامناسبی از حیث دارو، غذا و غیره در یمن داشته و این اقلام به این کشور نمی‌رسد، اما با این‌ وجود  مردم این کشور جانانه در مقابل سعودی‌ها ایستادگی می کنند.

رهبر حزب الله عراق با بیان اینکه مردم عربستان از جنگ فرار می‌کنند، اما مردم یمن زیر بمباران طاقت آورده‌اند گفت: بسیاری از مردم  عربستان پای این جنگ نیامده و رغبتی برای حضور ندارند و عربستان صرفا با استفاده از آسمان و موشک‌باران مناطق مختلف اعم از مسکونی، را مورد حملات غیرانسانی خود قرار می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به تحولات عراق نیز گفت: به‌واسطه حمایت آمریکا و غرب، شاهد بروز و ظهور داعش بودیم گفت: داعشی ها مناطقی از عراق را اشغال کرده  و قصد داشت تا سامرا را هم بگیرد که با حضور نیروهای عراقی و ایرانی نتوانستند به این هدف شوم خود دست یابند.

رهبر مقاومت ملی عراق با بیان اینکه با  فتوای جهاد از سوی آیت‌الله سیستانی جوانان عراقی وارد میدان شدند و لشکر مردمی عراق شکل گرفت، اظهار داشت: با تشکیل نیروی مردمی مقاومت، رزمندگان اسلام توانستند داعش را شکست داده و به عقب برانند.

گفتنی است، همایش 2000 جوان انقلابی خراسان شمالی در محل سالن ورزشی دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha