پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام غفاری فر

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، لجنزارِ فضای مجازی را زمینه ساز ایجاد و رشد آسیب های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که امروز آسیب های اجتماعی در کشور به مرز خطرناکی رسیده و همه باید نسبت به آن حساس و دغدغه مند باشیم، اظهار داشت: امروز در عرصه فضای مجازی آماری اعلام شده که مخاطبان، سراغ تصاویر و فیلم های مبتذل می روند و  این آمار  هشداردهنده و خطرناک است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

وی افزود: بی شک فضای مجازی که به تعبیر بزرگان ما امروز به لجنزاری تبدیل شده خودش بسترساز ایجاد و رشد بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی است، چه آن که در حال حاضر نیز متاسفانه آموزش روابط زشت و نامشروع، اهانت به مقدسات و غیره در همین فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

 عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم همچنین تصریح کرد: از آن سو ما در بخش اثباتی هنوز نتوانسته ایم برای قشر عظیمی از جوانان، شغل ایجاد کنیم و گاهی متاسفانه نگاه دولتمردان ما به خارج و ارتباط با بیگانگان است و حال آن که ثمره این رویکرد افزایش واردات و افزایش بیکاری بوده است.

وی گفت: این در حالی است که متاسفانه مسئولان خود را درگیر یک سری حواشی می کنند و حال آن که اصل مساله فرهنگ و اقتصاد باید در اولویت کار آن ها باشد تا جلوی فساد و فحشا گرفته شده و برای مقابله با آسیب های فکری و فرهنگی و اجتماعی ، چاره ای جدی اندیشیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha